دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 09:49

سفیر سابق آمریکا: توافق هسته‌ای تاثیری بر روابط آمریکا با کشورهای منطقه ندارد

معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت کشورهای منطقه از نزدیک تحولات مربوط به توافق هسته‌ای با ایران را دنبال می‌کنند.
کد خبر : 31382

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه تلویزیونی «الجزیره» گزارش کرد: «دیوید مک» معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و سفیر سابق آمریکا در امارات گفت: سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌(فارس) به این می‌اندیشند که پس از توافق هسته‌ای، چشم‌انداز روابط آن‌ها با آمریکا چگونه خواهد شد.


«مک» افزود: آن‌ها به روابط اقتصادی، امنیتی، نظامی و مبادلات آموزشی خود با آمریکا نگاه می‌کنند و اینکه اگر ایران به جهانیان نشان بدهد که به‌دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست، روابط آنها با آمریکا به چه صورت خواهد شد.


به‌گفته سفیر سابق آمریکا در امارات، نوع روابطی که در نهایت میان آمریکا و ایران شکل خواهد گرفت درمقایسه با روابط بسیار قوی آمریکا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بسیار کوچک خواهد بود.


وی تصریح کرد: مطالب زیادی درباره اقدامات آمریکا در فروش تسلیحات به کشورهای عضو شورای همکاری و همکاری‌های نظامی آمریکا با این کشورها مطرح است ولی باید توجه داشت که همکاری‌های اطلاعاتی و مبادلات اطلاعات میان آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری بسیار بیشتر از تعاملات نظامی است.


«مک» تاکید کرد: این همکاری‌ها با هدف جلوگیری از اقدامات خرابکارانه ایران یا نیروهای گروه داعش است. این همکاری‌ها بعد سیاسی نیز دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته