دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1397 - 19:55
امیری خامکانی در دیدار با نایب‌رئیس مجلس اتریش:

کشورها با همکاری یکدیگر جلوی گروهک‌های جنایتکار را بگیرند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش در دیدار با نایب‌رئیس مجلس فدرال اتریش گفت: ما هزینه‌های زیادی در مبارزه با تروریسم پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم که کشورها با همکاری یکدیگر جلوی حضور این گروهک‌های جنایتکار را بگیرند.
کد خبر : 313813
201809102873609838.jpg

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، حسین امیری خامکانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش و هیأت همراه در دیدار با ماگنوس یرونر نایب‌رئیس مجلس فدرال اتریش اظهار کرد: زمینه‌های همکاری فراوانی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد و امیدوارم که در این سفر بتوانیم زمینه‌های گسترش این روابط را فراهم کنیم.

وی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه کشورمان دولت موظف شده که پنج درصد از بودجه را به بخش انرژی اختصاص دهد و ما خواهان آن هستیم که در زمینه‌های انرژی خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر با کشور شما همکاری داشته باشیم و امیدواریم تا پایان برنامه ششم بتوانیم قسمت‌هایی از این پروژه را اجرا کنیم.

امیری خامکانی در خصوص حمله تروریستی اهواز تصریح کرد: شما شاهد هستید که حادثه تروریستی که در اهواز اتفاق افتاده دومین حادثه پس از حمله به مجلس شورای اسلامی است که در آن ۳۰ نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند ما هزینه‌های زیادی در مبارزه با تروریست پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم که کشورها با همکاری یکدیگر جلوی حضور این گروهک‌های جنایتکار را بگیرند.

وی در ادامه در خصوص توافقنامه برجام گفت: حمایت‌های اروپا و شما به‌عنوان ریاست این اتحادیه از توافق‌نامه برجام بسیار حائز اهمیت است. خانم موگرینی تأکید کرده‌ که به‌زودی بسته‌ای را پیشنهاد خواهد داد که در آن منافع و خواسته‌های ایران در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش افزود: در جلسه وزرای امور خارجه دوباره تأکید شده است که برجام باید حفظ شود و منافع اقتصادی ایران در آن در نظر گرفته شده و تحریم‌ها لغو شود و ما از شما به‌عنوان ریاست اتحادیه اروپا تقاضا داریم که برای حمایت از برجام اقدامی عملی انجام دهید.

امیری خامکانی تأکید کرد: اتاق بازرگانی ایران و اتریش تلاش بسیار خوبی داشته‌اند و این روابط نشان‌دهنده علاقه و تلاش برای گسترش روابط تجاری دو کشور است.

در ادامه این جلسه عبدالله مولایی سفیر کشورمان در اتریش گفت: خوشبختانه گروه اقتصادی دو کشور در بخش انرژی همکاری خیلی خوبی با یکدیگر دارند و یادداشت تفاهمی به‌تازگی در این خصوص میان دو کشور امضا شده است.

وی افزود: از همکاری در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی خورشیدی استقبال می‌کنیم و ممنون می‌شویم که جنابعالی توصیه‌های لازم را در این خصوص داشته باشید.

در این دیدار ماگنوس یرونر نایب‌رئیس مجلس فدرال اتریش گفت: دولت ما به‌خصوص صدراعظم کشورمان در مقام ریاست اتحادیه اروپا تلاش بسیاری برای حفظ برجام و لغو تحریم‌ها داشته است.

وی تأکید کرد: ما خواهان آن هستیم که روابط تجاری و سیاسی را با کشور شما گسترش دهیم و امیدواریم که بتوانیم هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسیم.

نایب‌رئیس مجلس فدرال اتریش اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه تخصصی من مربوط به بخش انرژی است تمایل دارم که در این زمینه همکاری‌های زیادی با شما داشته باشیم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم این امر را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته