دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه سیدالشهدا(ع) عنوان کرد:

انتقال تجربه پیشکسوتان در کمیته‌های 7گانه و حلقه‌های صالحین

مسئول کانون بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: نیروهای پیشکسوت در کمیته‌های هفت‌گانه و حلقه‌های صالحین سازماندهی شده‌اند.
کد خبر : 313802
105643_128.jpg

محمدتقی محقق در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و دفاع گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: هم اکنون بسیج پیشکسوتان سپاه سیدالشهدا(ع)  در 15 شهرستان تابعه استان تهران فعالیت دارد.  

وی با اشاره به این که بسیج پیشکسوتان از تشکل‌هایی است که طبق فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده است، گفت: نگاه رهبر‌معظم انقلاب این بود که افراد پیشکسوت در نیروهای مسلح، یعنی برادران بازنشسته ارتش و نیروی انتظامی، برادران پیشکسوت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همین‌طور پیشکسوتان بسیجی زمان جنگ که در نهادهای نظامی نیستند، زیر پرچم بسیج پیشکسوتان در سازمان بسیج باشند.

مسئول  بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه سیدالشهدا در ادامه اظهار کرد: ما کمیته‌های هفتگانه‌‌ای را در این تشکل داریم که عبارت‌اند از: کمیته ثبت و ضبط تجارب پیشکسوتان، سازندگی، مشورتی، دفاعی امنیتی، امر‌به‌معروف، کمیته‌های تخصصی ورزشی و کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی. در قالب این کمیته‌ها، نیروهای پیشکسوتی که تجربه و تخصص دارند سازماندهی می‌شوند و گزارش‌های تحلیلی و تجربیات خود را پردازش کرده و در اختیار مسئولان مربوطه و مدیریت‌های مختلف سپاه قرار می‌دهند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از کارهای ما ایجاد حلقه‌های صالحین است. حلقه‌های صالحین در قالب هیأت‌های قرآنی و مذهبی تشکیل شده است. این حلقه‌ها تقریباً هر هفته یا هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌دهند. هدف از برگزاری جلسات هم  این است که برادران، هم در رابطه با مسائل معنوی و هم در رابطه با مسائل  سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به‌روز باشند. 

انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته