دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امشب و در شبکه افق؛

صنعت مبل ایران در مستند ایرانیش بررسی می‌شود

هشتمین قسمت مستند ایرانیش ساعت 22:00 امشب درباره وضعیت صنعت مبل در ایران روی آنتن شبکه افق می‌رود.
کد خبر : 313725
indexخخ.jpg

روح‌الله رحیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با توجه به مجموعه مستند «ایرانیش» اظهار کرد: هشتمین قسمت این مستند درباره وضعیت صنعت مبل در ایران، امشب روی آنتن شبکه افق می‌رود.

 وی افزود: این مستند روایتی از وضعیت تولیدکنندگان کالای ایرانی است که برای پخش از شبکه افق آماده شده است.

رحیمی گفت: این مجموعه در هر قسمت به سراغ یکی از صاحبان برند و تولیدکنندگان کالای داخلی می‌رود و طی گفتگو با آنها، علاوه بر نمایش تصویری روشن از توانمندی ایرانی در صنایع مختلف، به مشکلات و موانع پیش روی آنها نیز می‌پردازد.

تهیه‌کننده «ایرانیش» با بیان اینکه در هشتمین قسمت، همراه با شهرام شکیبا به سراغ تولیدکنندگان مبل و صندلی در کشورمان خواهیم رفت خاطرنشان کرد: اکنون در کل کشور حدود 50 هزار واحد صنفی تولیدی در این صنعت فعال هستند و برای بیش از 117 هزار نفر در این کارگاه‌ها امکان اشتغالزایی فراهم شده و این در حالی است که مهمترین فعالان بازار و صنعت مبلمان ایران کارگاه‌های کوچکی هستند که در گوشه و کنار ایران به کار مشغولند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر صادرات مبلمان از 10 به 25 میلیون دلار افزایش یافته و بر اساس داده‌های شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران، کشورهای: عراق، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اوکراین به عنوان عمده کشورهای مقصد صادرات مبلمان ایران شناخته می شوند.

رحیمی تصریح کرد: فعالان این صنعت دچار مشکلات زیادی چون ارزش افزوده، بیمه کارگران، عدم حمایت دولت در صادرات، مشکل واردات مواد اولیه، گران بودن هزینه‌های دولتی، تأمین نیروی انسانی، بخش‌نامه‌های دولتی و عدم حمایت صنف مربوطه هستند که در این قسمت به آن‌ها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه «ایرانیش» در 14 قسمت 42 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه افق تولید شده است گفت: هشتمین قسمت آن امشب ساعت 22:00 روی آنتن می‌رود و تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 15:30 پخش خواهد شد.

انتهای پیام/4046/پ

انتهای پیام/

برچسب ها: مستند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته