دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با آنا:

سکوت معنادار دولت در قبال افزایش افسارگسیخته نرخ ارز

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: به نظر می‌رسد دولت برای حفظ ذخیره ارزی خود عکس‌العملی نسبت به افزایش قیمت ارز ندارد.
کد خبر : 313697
کامران ندری.jpg

کامران ندری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با آغاز تحریم‌های نفتی وضعیت ارزی دولت مناسب نخواهد بود گفت: دولت باید برآوردی از منابع ارزی خود داشته باشد و با تزریق این منابع به بازار ثبات را در بازار ارز ایجاد کند. 

وی اضافه کرد: سکوت دولت در بازار ارز مشکل‌آفرین است و در شرایط کنونی بازار ارز با التهاب و تشنج بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است. 

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی در قبال کنترل بازار ارز گفت: از ابتدای سال جاری شاهد اعمال سیاست‌های متعدد و متناقض درباره نرخ ارز بودیم. 

ندری اضافه کرد: نرخ ارز باید از طریق اعمال سیاست‌های درست اقتصادی توأم با اجرای برنامه‌های متعدد به ثبات برسد. 

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کند کردن آهنگ افزایش نرخ ارز مهم‌تر از ثبات ارز در بازار است گفت: به‌طورقطع حضور پررنگ دلالان و واسطه‌گران در بازار ارز موجب شده است تا شاهد عدم ثبات نرخ ارز در کشور باشیم. 

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: عدم ارائه برنامه‌ای جامع و مناسب از سوی دولت و بانک مرکزی به‌منظور ثبات در نرخ ارز موجب شده است تا در شرایط کنونی شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ ارز در بازار باشیم.

انتهای‌پیام/۴۰۸۳/

انتهای پیام/

برچسب ها: ارز بازار دولت سکوت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته