دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1397 - 11:43

روسیه پیشنهاد مذاکره رژیم صهیونیستی را رد کرد

منابع صهیونیستی اعلام کردند روسیه، پیشنهاد مذاکره با تل‌آویو را رد کرده است.
کد خبر : 313622
1537300573182.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه اینترنتی الجدید فلسطین، روزنامه هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی اعلام کرد روسیه پیشنهاد این رژیم را درباره اعزام هیأتی از مسئولان ارشد سیاسی دو طرف برای رایزنی بر سر موضوع سقوط هواپیمای روس رد کرده است.

این روزنامه فاش کرد روسیه درخواست رژیم صهیونیستی را برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای نظامی «ایل 20» در سوریه نپذیرفته و پیشنهاد تل‌آویو را برای اعزام هیأت سیاسی به مسکو رد کرده است.

هاآرتص می‌افزاید، رژیم صهیونیستی چند روز بعد از سقوط هواپیمای روسیه تلاش کرد هیأتی سیاسی و عالی‌رتبه را به مسکو اعزام کند ولی روس‌ها نپذیرفتند که از این هیأت به ریاست رئیس شورای امنیت ملّی و نمایندگان ستاد مشترک ارتش استقبال کنند.

طبق گزارش این روزنامه، منابعی که نامشان فاش نشده است اعلام کردند رژیم صهیونیستی تلاش کرد نظر کرملین را در راستای سفر بنیامین نتانیاهو یا «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ جلب کند تا مقداری از تنش در روابط دو طرف کاسته شود، ولی مسکو این موضوع را رد کرد و ترجیح داد که روابط در سطح فعلی باقی بماند.

هاآرتص نوشت، تل‌آویو امیدوار است واشنگتن در بحران کنونی مداخله کند، آن‌هم درحالی‌که مسکو نتیجه تحقیقات ارتش رژیم اشغالگر قدس را نپذیرفته و این رژیم را مسئول اصلی سقوط هواپیمای نظامی روسیه می‌داند.

قرار است نتانیاهو امروز در دیدارش با دونالد ترامپ دو پرونده ایران و سوریه را بررسی و درباره تنش در روابط با روسیه گفتگو کند. این در حالی است که روسیه مقدمات تحویل سامانه دفاع موشکی «اس 300» به سوریه را انجام داده و این سامانه طبق اعلام رسمی مقام‌های مسکو، ظرف دو هفته آینده به دمشق تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/4033

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته