دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 16:39
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جویبار مطرح کرد:

تجزیه و تحلیل بنیادی رمز ماندگاری نهضت عاشورا توسط دانشگاهیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار گفت: شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، دانش‌آموختگان دانشگاه عاشورا بودند و درس عزت نفس، ایستادگی و فداکاری را از سرور و سالار شهیدان آموختند.
کد خبر : 313515
1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از جویبار، داریوش حمیدی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس این واحد دانشگاهی، تقارن هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) را تداعی‌کننده فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: در باب نهضت عاشورا، نکته قابل توجه، ماندگاری این واقعه است. دانشگاهیان باید رمز این ماندگاری را به‌صورت بنیادی تجزیه و تحلیل و برای دانشجویان و جامعه بیان کنند. 

وی افزود: واقعه عاشورا مرز بین حق و باطل را تعیین کرد و به‌عنوان یک فرهنگ، سبب حفظ ارزش‌های اسلام و انتقال آن به نسل‌های بعد شد. انقلاب اسلامی ایران نیز از برکات فرهنگ عاشورا بهره برده است. 

رئیس واحد جویبار، دفاع مقدس را موجب مستحکم‌شدن ریشه‌های انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: در این جنگ آموختیم که باید روی پای خودمان بایستیم؛ اگرچه بسیاری از فرزندان انقلاب در این جنگ، جان خود را فدا کردند؛ اما به برکت همین دفاع مقدس و به گفته مقام معظم رهبری، امروز دشمنان ما اشتباه خود را تکرار نخواهند کرد و شاهد جنگ نظامی نخواهیم بود؛ از این رو، دشمنان برای ناامیدکردن مردم به جنگ هسته‌ای، رسانه‌ای و فضای مجازی و اخیرا به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند.

رئیس واحد جویبار با محکوم‌کردن حادثه تروریستی اهواز و تسلیت به خانواده‌ شهدا و مردم ایران تأکید کرد: امروز باید تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری در هر مسئولیتی که هستیم به وظایف خود درست عمل کنیم و باور داشته باشیم که پیروزی از آن ملت اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته