دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جانشین سپاه انصارالمهدی زنجان در گفتگو با آنا:

بسیج آماده است به دولت کمک کند تا مردم طعم آسایش را لمس کنند

جانشین سپاه انصارالمهدی زنجان گفت: بسیج آماده است به دولت کمک کند تا مردم طعم آسایش را لمس کنند، زیرا دشمنان با عملیات روانی همه‌چیز را تیره‌وتار نشان می‌دهند. بسیج در هر جا که ورود پیدا کرده، سربلند بیرون آمده است.
کد خبر : 313463
n82851351-72217445.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، دهم ماه گذشته بود که سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یک نشست خبری، جزئیات برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) 2 را با هدف شناساندن توانایی بسیج در حل‌وفصل مشکل‌های اقتصادی کشور و رفع محرومیت‌زدایی، تشریح کرد و سپس این رزمایش در سراسر کشور در دو مرحله آغاز شد که مرحله اول در شهریور به پایان رسید و مرحله دوم قرار است در نیمه اول مهر برگزار شود. 

استان زنجان از جمله استان‌هایی بود که در مرحله اول به انجام این رزمایش پرداخت و برای اینکه از جزئیات و کیفیت برگزاری این رزمایش در این استان مطلع شویم، گفتگویی را با سرهنگ ابوالفضل طهماسبی، جانشین سپاه انصارالمهدی زنجان داشتیم که در ادامه از نظر می‌گذرد. 

آنا: به‌ تازگی رزمایش اقتدار عاشوراییان محمد رسول‌الله(ص) 2، در زنجان به پایان رسید. هدف از این رزمایش اعلام آمادگی بسیج برای کمک به دولت و کنترل فضای جنگ نرم و جنگ اقتصادی بود. لطفا از چگونگی برگزاری این رزمایش در استان زنجان توضیح دهید و اینکه این رزمایش در قالب چند گروه برگزار شد؟ 

رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله(ص)2، تداعی‌کننده یاد و خاطره اعزام سپاهیان حضرت محمد(ص) در زمان جنگ تحمیلی است که بسیجیان امروز در ادامه راه بسیجیان آن دوران، این رزمایش را اجرا کردند و این نکته را می‌رساند که در زمان جنگ و صلح، بسیج در همه عرصه‌ها از آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه توطئه دشمن برخوردار است و بسیج برای همیشه پا به کار، آماده و گوش به فرمان ولایت خواهد ماند.

زنجان جزء اولین استان‌هایی بود که برای شرکت در این رزمایش اعلام آمادگی کرد و دهم شهریور، این رزمایش با حضور بسیجیان در هشت شهر برگزار شد و در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای هم در مرکز استان داشتیم. در این رزمایش بسیجیان مرکز استان با لباس‌های منظم و در قالب هفت گردان و در سایر شهرها با سه گردان حضور داشتند که حضور بسیجیان چشمگیر بود و ستون‌هایی از بسیجیان همیشه آماده و با برنامه را در این رزمایش شاهد بودیم که با دادن شعارهای مختلف بازخورد خوبی هم داشت.

آنا: به برنامه‌های رزمایشی بسیج استان اشاره کردید، کمی در مورد این برنامه‌ها و حوزه‌های کاری شرح دهید؟ 

در ادامه رزمایش، برنامه کلاس‌های آموزشی را برای بسیجیان برگزار کردیم و در این کلاس‌ها مسائل تاکتیکی را در اردوگاه‌ها انجام دادیم. همچنین فرمانده سپاه استان با حضور در جمع بسیجیان سخنرانی داشت و بعد با حضور در مزار شهدای استان تجدید میثاقی با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و شهدای کشورمان داشتیم. پس از تجدید میثاق از مزار شهدا به سمت خیابان‌های شهر و میدان انقلاب زنجان حرکت کردیم. سپس پیاده‌روی شبانه و تمرین تاکتیک‌های شبانه را در اردوگاه داشتیم و در ادامه آن نشست‌های بصیرتی با حضور سخنرانان ویژه برگزار کردیم. در یک شبی که بسیجیان در اردوگاه حضور داشتند، کلاس‌های آموزشی ستاره‌شناسی را برگزار کردیم.

آنا: در نشست خبری رئیس سازمان بسیج مستضعفین به بحث محرومیت‌زدایی و کمک بسیجیان به دولت برای موفقیت در این حوزه اشاره شد، لذا یکی از کارویژه‌های این رزمایش، شناسایی محله‌های محروم و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است. آیا در این رزمایش چنین کاری انجام شده است؟

پیرو دستوراتی که صادر شد و کنفرانسی که داشتیم، رزمایش خدمت‌رسانی هم در کنار این موارد وجود داشت. در رزمایش خدمت‌رسانی، بیش از  صد گروه جهادی از نهم شهریور در نقاط مختلف شهر به‌ ویژه در مکان‌های آسیب‌پذیر و جاهایی که مستضعف مالی بیشتر حضور دارند به خدمت‌رسانی پرداختند و این گروه‌های جهادی‌ در عرصه‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی خدمات جهادی قابل توجه‌ای را به مردم استان ارائه کردند. جدای از این خدمات، طرحی به‌ عنوان میز خدمت را با حضور بسیج اقشار از جمله بسیج حقوقدانان در مساجد استان برگزار کردیم که خدمات حقوقی به مردم ارائه می‌دادند و در هفته دفاع مقدس طرح میز خدمت را در بعضی از مناطق محروم در دستورکار قرار داده‌ایم و نمایندگان تام‌الاختیار اداره‌ها به مناطق محروم می‌روند تا مشکل‌های مردم را برطرف کنند. 

یکی دیگر از کارهای خدمت‌رسانی بسیج استان، راه‌اندازی طرح ایثار در بسیج کارگری است که در این طرح بسیجیان با حضور در کارخانه‌ها و در میان کارگران مشکل‌های کارگران را حل می‌کنند و در خصوص مسائل محیط زیستی، آن‌ها را آگاه می‌سازند. دیگر برنامه بسیج استان برای خدمت‌رسانی به اقشار محروم، راه‌اندازی طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» است که در این طرح حدود هزار بسته لوازم‌التحریر و سایر لوازم اولیه‌ای که برای دانش‌آموزان لازم است را تأمین می‌کنیم که این کار با هماهنگی بسیج دانش‌آموزی، خیرین اصناف انجام می‌شود. همچنین بسیج جامعه پزشکی در بعضی مکان‌ها حضور پیدا کرده و خدمات پزشکی مانند خدمات گوش، حلق و بینی، تست قند خون، فشارخون و مشاوره‌های پزشکی را ارائه داده‌اند و برنامه‌های خوبی را در بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دستور کار داریم که در هفته دفاع مقدس از آن‌ها بهره‌برداری می‌شوند.

بسیج همانند زمان جنگ و بنابر تعریفی که از وظیفه بسیج وجود دارد، آماده است به دولت کمک کند تا مردم طعم آسایش را لمس کنند، زیرا دشمنان با عملیات روانی همه‌چیز را تیره‌وتار نشان می‌دهند و بسیج در هر جا که ورود پیدا کرده، سربلند بیرون آمده است.

آنا:  درباره بازخورد این رزمایش توضیح دهید و اینکه استقبال مردم از طرح خدمات‌رسانی بسیج چه‌طور بوده است؟

آن‌چه از دل برآید صد در صد بر دل نشیند و به‌خ اطر اخلاصی که در بسیج وجود دارد، مردم همیشه به این نیرو امیدوارند و اعتماد کامل دارند و یکی از وظایف بسیج عمق‌بخشی به انقلاب است؛ یعنی مردم همچنان احساس کنند که انقلاب به فکر آن‌هاست.

آنا: با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس هستیم، برنامه‌های سپاه استان برای هفته دفاع مقدس چه هستند؟ 

بیش از هزار و 500 برنامه پیش‌بینی شده‌اند. برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا یکی از برنامه‌های اساسی هستند. از چند سال قبل همایشی تحت عنوان طلایه‌داران دوران دفاع مقدس را با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می‌کنیم و امسال هم‌چنین برنامه‌ای برگزار خواهد شد. 

برنامه‌هایی که در دستورکار ما قرار دارد، اثرات خوبی در پی خواهد داشت و باعث وفاق، همدلی و اتحاد میان نیروهای بسیجی و بسیجیان زمان جنگ می‌شوند و اگر خدا کمک کند برنامه‌ای با موضوع شبیه‌سازی اعزام به جبهه را تدارک دیده‌ایم؛‌ شبیه‌سازی اعزام به جبهه با اتوبوس‌های قدیمی تا در داخل شهر منجر به تداعی دوران دفاع مقدس، حال و هوای دوران دفاع مقدس شود. 

همچنین پخش زنده سرود در میادین مختلف شهر اجرا خواهند شد و در مساجد و پایگاه‌های مقاومت هم خاطره‌گویی خواهیم داشت و با آموزش‌وپرورش هماهنگ هستیم تا سخنرانان مختلفی را به مدارس اعزام کنیم. 

انتهای پیام/4071/4079

انتهای پیام/

برچسب ها: خبرگزاری آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته