دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 12:36
نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفتگو با آنا:

دردسرهای ارزی آرامش را از کشتی گرفته است/ نمی‌شود در فرودگاه دو تا چایی خورد

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: مشکلاتی که افزایش ارز به‌همراه داشته، باعث شده تا آرامش از کشتی گرفته شود.
کد خبر : 313372

حمید بنی‌تمیم در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه فدراسیون کشتی اعلام کرده با دلار 15 هزار تومانی نمی‌تواند در رقابت‌های قهرمانی جهان در مجارستان شرکت کند، گفت: شرایط خیلی سخت شده است، الان نمی‌شود در فرودگاه دوتا چایی خورد، از بس که هزینه‌ها بالا رفته است، آن‌وقت چگونه می‌توان بالغ بر 40 نفر را در قالب دو تیم فرنگی و آزاد راهی رقابت‌های جهانی کرد. 

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی در ابتدای سال با کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و اسپانسر بر روی مبلغی جهت حمایت توافق کرده بود ولی افزایش چند برابر قیمت ارز کار را خیلی سخت کرده است. ما امسال در 6 تورنمنت بین‌المللی حضور پیدا کردیم و الان برای اعزام تیم‌های ملی کشتی در اواخر این ماه به مجارستان با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم.

نایب رئیس فدراسیون کشتی در خصوص این موضوع که اعلام شده فدراسیون‌ها برای اعزام‌های ورزشی‌شان از ارز بازار ثانویه می‌توانند استفاده کنند، گفت: تا الان ابلاغیه رسمی در خصوص استفاده از ارز بازار ثانویه از سوی وزارت ورزش و جوانان به‌ دست ما نرسیده است. ضمن اینکه در بازار ثانویه هم قیمت دلار آن‌طور که به من اعلام شده 10 هزار تومان است و با همین مبلغ هم اعزام تیم‌های کشتی خیلی دشوار خواهد بود. 

وی درباره اینکه کشتی ورزش اول ایران به حساب می‌آید و عدم رسیدگی به این ورزش و همچنین سایر ورزش‌ها چه عواقبی را به‌دنبال دارد، اظهار کرد: در مورد اعزام‌ها بحث ورزش اول و آخر در میان نیست. باید ترتیب اثری داده شود که کل ورزش‌ها با مشکل مواجه نشوند. واقعیت این است که قیمت ارز بسیار بالا رفته و برنامه تمامی فدراسیون‌ها را با مشکل مواجه کرده است. شاید ما بتوانیم در یکی دو تورنمنت بعدی شرکت کنیم اما برای اردوها و رقابت‌های بعدی باید چه کنیم. 

وی ادامه داد: ما با اعزام‌های خوبی که در تمامی رده‌های سنی در سال‌های اخیر داشتیم، باعث شدیم تا تیم‌های نوجوانان و جوانان قهرمان آسیا شوند. در رقابت‌های جهانی هم روی سکو رفتیم. اگر برنامه‌هایی که تدوین کردیم، اجرایی نشود در سال‌های آینده با کمبود ستاره در اوزان مختلف کشتی‌های آزاد و فرنگی مواجه می‌شویم. امیدوارم که متولیان ورزش ایران هر چه زودتر به داد ورزشکاران رشته‌های مختلف و فدراسیون‌های مربوطه برسند. 

بنی‌تمیم درباره اینکه موضوع برکناری علیرضا اشکانی از هدایت تیم ملی کشتی فرنگی، پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا از اتفاق‌های جالب فدراسیون کشتی بود، تصریح کرد: متأسفانه موضوع علی اشکانی به اشتباه اطلاع‌رسانی شده بود، اصلاً بنایی بر عزل اشکانی وجود نداشت. قرارداد او به اتمام رسیده بود و کمیته فنی کشتی فرنگی تصمیم گرفت تا در خصوص نوع همکاری با وی جلسه‌ای بگذارد که پس از جلسه مدت قرارداد جدید او مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا، پیش‌بینی کسب دو مدال طلا در کشتی‌های آزاد و فرنگی را کرده بودیم که خوشبختانه در هر دو کشتی موفق شدیم، این برنامه را اجرا کنیم و امید است که در آینده هم در کشتی‌هایی که داریم موفق باشیم، البته اگر دردسرهای ارزی آرامش را از ما نگیرد. تنها حدس فدراسیون این بود که در سنگین‌وزن کشتی فرنگی مدال بگیریم که این اتفاق نیفتاد اما در عوض در سبک‌وزن هر دو کشتی فرنگی و آزاد صاحب مدال طلا شدیم. 

انتهای پیام/4048/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته