دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 16:52
در پی پذیرش استعفای دکتر حسین حسینی

مدیرکل جدید دفتر گسترش آموزش عالی منصوب شد

در پی پذیرش استعفای دکتر حسین حسینی، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور حکمی دکتر اصغر مولائی دهکردی را به سمت مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی منصوب کرد.
کد خبر : 31332

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حکم دکتر مولایی دهکردی آمده است:


مقتضی است در انجام امور و وظایف محوله، محورهای زیر را مدنظر قرار دهید:


1. تدوین طرح آمایش آموزش عالی که در دست اقدام است، پس از تکمیل مراحل کارشناسی و تأکید مراجع ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد. این طرح می‌تواند و باید در تصمیم‌سازی‌های مربوط به توسعه هدفمند آموزش عالی مبنا قرار گیرد.


2. یکی از اصول مهم در گسترش آموزش عالی، مأموریت گرایی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی است. لذا لازم است این اصل در بررسی درخواست‌ها و صدور مجوزها ملحوظ نظر قرار گیرد.


3. نتایج حاصل از سطح‌بندی و ساماندهی مراکز دانشگاهی کشور در تمامی زیر نظام‌ها مبیّن شرایط، استعداد و دامنه توسعه موفق مراکز مذکور است. این نتایج می‌تواند و باید در توسعه مراکز دانشگاهی موردتوجه قرار گیرد.


4. توجه به توسعه آموزش عالی در استان‌های غیر برخوردار، مبتنی بر نیازها و مزیت‌های نسبی آن استان‌ها, اصل مهم دیگری است که ایجاب می‌کند در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری در اولویت قرار داده شود.


5. اقتدار و جایگاه شورای گسترش آموزش عالی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری توسعه آموزش عالی، پشتوانه و ضامن تحقق تصمیمات منطقی و هدفمند است. انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای در بهره‌گیری از این نهاد مهم صورت پذیرد.


امید است با توجه به محورهای یادشده و با بهره‌گیری از توان مدیران و کارشناسان محترم و عزیز اداره امور گسترش آموزش عالی توفیقات روزافزونی را کسب نموده و رویکرد رسیدگی به درخواست‌ها، حول مدار اخلاق، قانون، دقت و سرعت عمل زمینه‌ساز اعتلای آموزش عالی قرار گیرد.


گفتنی است دکتر اصغر مولایی دهکردی دارای دکترای مهندسی شیمی و استاد دانشگاه صنعتی شریف بوده و از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد.


همچنین شنیده شده که دکتر حسینی نیز بخاطر پذیرش مسئولیت معاون آموزشی دانشگاه تهران، از مسئولیت پیشین خود استعفا داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته