دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 16:32

کفاشیان: صداوسیما خودش هم نمی‌داند تبلیغاتش چقدر برای فوتبال است و چقدر برای چی‌توز موتوری و اشی‌مشی

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کارلوس‌کی‌روش مربی پروازی نیست و او به زودی به ایران باز‌می‌گردد.
کد خبر : 31326

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، علی کفاشیان که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در خصوص برگزاری رقابتهای فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در اصفهان، گفت: سفر خوبی به اصفهان داشتیم در این سفر نه گزی به من دادند و نه چیزی که بخوریم دهان خشک رفتیم و برگشتیم. در مدتی که در اصفهان بودم دیدم که مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به بهترین شکل ممکن در حال برگزاری است و نمایندگان AFC که به ایران آمده و زیر مجموعه من هستند، از اقدامات صورت گرفته راضی هستند.»


رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره حضورش در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: « مسئولان AFC اعلام کردند چون نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم، برای همین باید ریاست یکی از کمیته‌ها را بر عهده بگیرم، به همین خاطر به کمیته فوتسال آمدم. الان هم حضور ما در این کمیته با داشتن یک مقام بالا همراه شده و نبض فوتبال و فوتسال ساحلی آسیا در دست ماست.»


رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: «من راضی بودم حتی اگر ترابیان ضعیف باشددر کمیته فوتسال AFC بماند ولی این پیشنهاد خود کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و من هم از آن ناراحتم. با این حال حتما از تجربیات عباس ترابیان استفاده می‌کنیم چون او آدم لایقی است.»


علی کفاشیان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت کارلوس کی‌روش و شایعه عدم بازگشت وی به ایران گفت: «کی‌روش برمی‌گردد در این موضوع شک نکنید او با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد و به قراردادش احترام می‌گذارد. این شایعاتی که درباره مذاکره با تیم‌های دیگر مطرح می‌شود، اصلا درست نیست. ما از اول صحبت کرده بودیم و اگر او هنوز به ایران نیامده، به این خاطر است که با موافقت ما این کار صورت گرفته است. کی‌روش بعد از انجام یکسری کارهای شخصی به مالزی می‌رود و بعد از مالزی به ایران می‌آید. فرض کنید او الان ایران بود؛ می‌خواست چه کاری انجام دهد؟»


کفاشیان درباره مرخصی‌های طولانی کی‌روش و اینکه او اعلام کرده تا زمانی که فدراسیون به وعده‌هایش عمل نکند، مربی پروازی باقی خواهد ماند؟ نیز گفت:« امکان او چنین حرفی زده باشد.ن کی‌روش اینجا منزل و اقامت دارد و همانطور که گفتم برای قراردادش، احترام قائل است. اینکه مرخصی او بیشتر شده، با تفاهم و توافق ما بوده تا با خیال آسوده به ایران برگردد. کی‌روش به هیچ عنوان مربی پروازی نیست.»








در صدا و سیما نظمی وجود ندارد. مثلا نمی‌دانند چقدر تبلیغات برای فوتبال است چقدر تبلیغات برای چی‌توز موتوری چقدر برای اشی‌مشی. چون نمی‌داند نمی‌توانند سهمی را هم به صورت منفک قائل شوند

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره صحبت حق پخش تلویزیونی و پخش مسابقات با IPTV، تصریح کرد: «من مثالی برای شما می‌زنم و آن اینکه شما در جایی کار می‌کنید و چون فعالیت خوبی دارید حقوق ثابتی دریافت می‌کنید. یک نفر هم هست که فعالیتش کمتر است به همین دلیل هم حقوق پایین‌تری دریافت می‌کند. در این مسئله هم چنین موضوعی وجود دارد. باشگاه‌هایی که فعالیت‌شان بیشتر باشد و هوادار بیشتری داشته باشند می‌توانند پول بیشتری را دریافت کنند. این مسئله دو برابر شده است و نسبت به گذشته دیگر اینگونه نیست که ما چشم به بودجه دولت بدوزیم.تمام باشگاه‌ها مبلغ ثابتی را دریافت می‌کنند و باشگاه‌های که هوادار بیشتری داشته باشند پول بیشتری دریافت خواهند کرد. قطعا این موضوع به درآمدزایی چند برابری خواهد انجامید و صدا و سیما و تیم‌ها از این موضوع منفعت می‌برند. آینده خوبی را متصور هستم. باید به فوتبال کمک کنیم. شما نگاه کنید فصل گذشته دو باشگاه پرطرفدار کشورمان هم در لیگ شرایط خوبی نداشتند و هواداران به ورزشگاه نمی‌رفتند.»


وی در مورد اینکه آیا صدا و سیما به صورت مستقیم مبالغ تبلیغات و غیره را دریافت نمی‌کند، گفت: در صدا و سیما نظمی وجود ندارد. مثلا نمی‌دانند چقدر تبلیغات برای فوتبال است چقدر تبلیغات برای چی‌توز موتوری چقدر برای اشی‌مشی؛ چون نمی‌داند، نمی‌توانند سهمی را هم به صورت منفک قائل شوند.


وی در خصوص اظهارنظر مقامات فدراسیون فوتبال ایتالیا مبنی بر اینکه آنها برای حق پخش دو شبکه تلویزیونی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو پول گرفته‌اند، ولی فدراسیون قرارداد ۲۲ میلیاردی با صدا و سیما امضا کرد، افزود:« همان ۲۲ میلیارد را هم گفتند به خاطر اینکه دولت بودجه نداده، به شما نمی‌دهیم. ما هنوز آن پول را نگرفته‌ایم و ممکن است شکایت کنیم. ولی با سیستم IPTV، سهم فوتبال و درآمد آن مشخص می‌شود. در این صورت یک صندوق در صدا و سیما ایجاد می‌شود که بر اساس آن، درآمدها تقسیم می‌شود.»


رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص بازی کردن باشگاه‌های بدهکار در هفته اول لیگ برتر با وجود تهدیدهای فراوان، اینگونه اظهار نظر کرد: «روز قبل از شروع لیگ، ما پول خوبی از اسپانسر تبلیغات محیطی گرفتیم و قرار شد به جای ارسال این پول به باشگاه‌ها، بدهی‌های آنها را از آن کسر کنیم. البته استقلال و پرسپولیس بدهی‌های سنگینی دارند که حتی تبلیغات محیطی هم این بدهی را پوشش نداد. احتمال دارد در آینده بخش دیگری از درآمد این دو باشگاه در فدراسیون فوتبال را بلوکه کنیم.»


کفاشیان با شوخی و خنده خطاب به خبرنگاران گفت:« امسال یک مژده خوب به طلبکاران می‌دهم و آن اینکه اگر امسال مشکل مطالباتشان حل نشد، قول می‌دهیم تا ۱۰ سال دیگر این مشکل برطرف شود!»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته