دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 06:30
رئیس کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی:

جامعه فیزیوتراپی مطالبات انباشته شده زیادی دارد

رئیس کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی گفت: جامعه فیزیوتراپی کشور مطالبات انباشته شده زیادی دارد که باید از سوی وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار گیرد.
کد خبر : 313226
n82637575-71816571.jpg

پریسا ارزانی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به مطالبات جامعه فیزیوتراپی اظهار کرد: متأسفانه اجرای عجولانه طرح تحول سلامت بدون آینده‌نگری و در نظر گرفتن نقش آحاد جامعه پزشکی به عنوان ارائه دهندگان خدمت منجر به بحران‌های روزمره در عرصه سلامت شده است.

رئیس کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی تهران تصریح کرد: با گسترده و عمیق‌تر شدن دانش فیزیوتراپی، آموزش فیزیوتراپی در چهارسال دوره کارشناسی نمی‌تواند خلاصه شود و ارائه دوره آموزشی فیزیوتراپی ۶ ساله تحت عنوان دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی همانند دیگر کشورهای پیشرفته در ایران ضرورت دارد.

ارزانی افزود: متأسفانه بیمه‌ها نیز همکاری مناسبی با جامعه پزشکی به‌ویژه توانبخشی ندارند. رشته‌های گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی‌شناسی و بینایی‌سنجی نیز در کنار فیزیوتراپی خانواده بزرگ توانبخشی را تشکیل می‌دهند اما بیمه‌ها در هنگام ارائه بسته‌های خدماتی نقش ناچیزی برای آنها در نظر می‌گیرند.

وی یادآور شد: تعرفه‌های فیزیوتراپی طی سه سال گذشته تنها پنج درصد افزایش یافته که این افزایش نیز در حالی انجام می‌شود که تورم سالانه و حتی ماهیانه با توجه به تحریم‌های ظالمانه، گران شدن اجاره مطب و خرید دستگاه‌ها بیش از این است و فیزیوتراپیست‌ها مجبورند با توجه به معوقات بیمه‌ای بیش از ۶ ماهه و حتی یک ساله متضرر شوند.

رئیس کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی تهران ادامه داد: جامعه فیزیوتراپی در چند روز گذشته نیز با مشاهده کلیپ گفتگوی وزیر بهداشت با بیمار عزیز بجستانی بسیار ناراحت شده‌اند و ضمن ابراز تأسف از این نحوه برخورد، امیدوارند وزیر بهداشت از این رفتار نسنجیده به دلجویی از بیماران توان‌خواه و نیز فیزیوتراپیست‌ها به‌صورت رسمی عذرخواهی کرده و نهایتاً با اقدام عملی در جهت ارتقا علمی و عملی بیش از پیش رشته فیزیوتراپی این تهدید را به فرصتی برای ایران عزیزمان تبدیل کند.

انتهای پیام/4044/ن

انتهای پیام/

برچسب ها: حسن هاشمی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
۰
فیزیوتراپیست ها هم الان دارند از آب گل آلود ماهی میگیرند .
عجب دنیایی شده
هلدینگ شایسته