دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1397 - 18:00

فرصت دوباره به کنکوری‌ها در رشته‌های بدون آزمون

کنکوری‌ها بار دیگر می‌توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های دولتی، پیام‌نور، غیرانتفاعی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.
کد خبر : 313176

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و در نظر گرفتن ظرفیت 85 درصدی پذیرش برای رشته‌های بدون آزمون، تنها 41 هزار نفر از یک‌ میلیون کنکوری این رشته‌ها را در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم یعنی دولتی، پیام‌نور و غیرانتفاعی انتخاب کردند. 

البته در اقدامی سؤال‌برانگیز با وجود انتخاب تنها 41 هزار کنکوری در این نوع از رشته‌ها، 218 هزار در رشته‌های بدون آزمون پذیرش شدند. 

حال قرار است بار دیگر برای اینکه بخشی دیگر از ظرفیت 300 هزار نفری دانشگاه‌ها که در پذیرش امسال خالی مانده است، تدبیری اندیشیده شود. ظرفیت پذیرش امسال بیش از 700 هزار اعلام شده بود که 409 هزار نفر در کنکور امسال پذیرفته شدند.  

در روزهای آتی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای لیست رشته‌ها و ظرفیت‌های خالی مانده را اعلام خواهد کرد تا داوطلبان کنکور بتوانند در فرصت درنظر گرفته شده بار دیگر برای ادامه تحصیل خود برنامه‌ریزی کنند. 

انتهای پیام/4040 

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
۰
اینا که میگفتن قطعا تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت.پس چی شد؟ معاون وزیر علوم بازم میخواد بگه مهم نیست؟ اقتدار و اجرای مصوبات فقط برای دانشگاه آزاد و سردرگم کردن شرکت کنندگان ارشد دانشگاه آزاد خوبه. برای غیرنتفاعی های خودشون ولی سریع وارد عمل میشن
اکبر قاسمی کهریزه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
۰
نظام آموزشی کشور را به کجا می برند با این موسسات مثلا غیر انتفاعی که گاها با دو اتاق اجاره ای یک موسسه زده اند. کسی نیست به داد آموزش عالی کشور برسد? چون خودشان اکثرا سهم دارند در این موسسات، صداش را در نمی آورند.
هلدینگ شایسته