دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری:

نمایشگاه پوستر حادثه تروریستی اهواز برپا می‌شود

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره راه‌اندازی نمایشگاه پوستر حادثه تروریستی اهواز گفت: با هنرمندان شهرهای قم، اصفهان، مشهد و همدان به این نتیجه رسیده‌ایم با انتشار فراخوان از علاقه‌مندان دعوت کنیم تا آثار خود را خلق و برایمان ارسال کنند.
کد خبر : 313149
IMG17255533.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از پایگاه خبری حوزه هنری، مسعود شجاعی طباطبایی با بیان اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را پیش رو داریم، اظهار کرد: دشمنان قسم‌خورده نظام به هر شکلی درصدد هستند شاهد جشن و پیروزی انقلاب اسلامی نباشند و بر همین اساس هم از پیش تهدیدهایی کرده بودند و هر از گاهی اقداماتی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در اتفاق شومی که در اهواز رخ داد و البته مشخص بود بی‌هدف بوده است و تنها می‌خواستند ایجاد ناامنی و رعب و وحشت کنند، یک گروهک تروریستی در مراسم رژه دست به تیراندازی زد. «گروهک الاحوازی» گروه فاسدی است و مقرشان در انگلیس است. در ابتدای انقلاب اسلامی هم این‌ها سعی در تجزیه جنوب ایران داشتند و وقتی موفق نشدند به امیال خود در ایران دست پیدا کنند، صدام را همراهی کردند و کنار او ایستادند.

شجاعی طباطبایی گفت: این اتفاق در ماه محرم رخ داد و اتفاق مشابه‌‌ای نیز در ایام ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده بود. نکته دیگری که خیلی مهم است و در پیام مقام معظم رهبری نیز روشن و واضح است این است که دشمنان منطقه‌ای ایران زخم‌خورده هستند، اما هر چه از این دست جنایات انجام می‌دهند، ملت ما متحدتر و نظام پابرجاتر می‌شود.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اظهار داشت: سال گذشته و در پی شهادت شهید محسن حججی در زمان کوتاهی نمایشگاهی از آثار طراحان گرافیست کشور با این موضوع راه‌اندازی کردیم که بازتاب بسیاری در بین مخاطبان هنرهای تجسمی و دغدغه‌مندان این عرصه داشت. همین اتفاق به نوعی با این حادثه تکرار شده و از تمامی عزیزان هنرمند که با آن‌ها در ارتباط هستیم کمک خواسته‌ایم تا مانند گذشته نمایشگاهی با قدرت دایر کنیم. با هنرمندان شهرهای قم، اصفهان، مشهد، همدان و ... در ارتباط بوده‌ایم و این هنرمندان، در واقع بچه‌های خط مقدم ما هستند. بسیاری از این هنرمندان به محض اطلاع از حادثه تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند کاری در این زمینه انجام بدهند. غیر از این به این نتیجه رسیده‌ایم با انتشار فراخوان از علاقه‌مندان هم دعوت به عمل بیاوریم تا آثار خود را خلق و برایمان ارسال کنند.

وی افزود: برای آنکه دست هنرمندان باز باشد تعدادی عکس از این حادثه با کیفیت بالا از خبرگزاری‌ها خریداری و در سایت مرکز تجسمی قرار گرفته شده تا طراحان بتوانند از این تصاویر برای طراحی پوستر استفاده کنند.

گفتنی است، به منظور ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان حادثه تروریستی اهواز و محکومیت جنایتکاران و حامیان منطقه‌ای تروریسم و شیطان بزرگ و ایادی آن در دنیا، نمایشگاه پوستر با موضوع این حادثه تأسف‌بار برگزار می‌شود. هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را با محوریت موضوعات ذیل به نشانی پست الکترونیکی  posterforahvaz@gmail.com  ارسال کنند: محور موضوعی آثار: محکومیت ترور و تروریسم، ادای احترام به شهدا و مجروحان این حادثه، محکومیت دشمنان منطقه‌ای ایران (رژیم آل سعود و متحدانش و رژیم صهیونیستی)، آمریکا و ایادی آن در جهان به عنوان حامیان و عاملان تروریسم، اتحاد و همدلی مردم و مسئولین در برابر کوردلی و توطئه‌ دشمنان ایران، تکریم ایثار و فداکاری سربازان میهن،  طاها؛ شهید 4 ساله حادثه تروریستی اهواز، فرزند همه ایرانیان،  امتداد حماسه حسینی؛ رمز پیروزی حق بر باطل و رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر

 مهلت ارسال آثار: حداکثر تا ساعت 14 روز دوشنبه دوم مهر جاری و شرایط ارسال آثار: ابعاد آثار: 70×50 سانتی‌متر با رزولوشن dpi 300 با فرمت jpg یا png و زمان و مکان برگزاری نمایشگاه: نمایشگاه‌های منتخب سراسر ایران و برگزارکنندگان: حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی، روایت فتح، خانه طراحان انقلاب اسلامی، خانه طراحان انقلاب اسلامی همدان، نهضت مردمی پوسترهای انقلاب، مجمع طراحان گرافیک اسلامی آیه

انتهای پیام/4046/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
قربانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
۰
روح شهدای حادثه تروریستی با صاحب این ایام محشور بشه ان شاء الله
قالیشویی ادیب