دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1397 - 14:24
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرمجلسی:

نیازهای آبی کشور به‌صورت علمی مدیریت شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی تأکید کرد که نیازهای آبی کشور باید به‌صورت علمی مدیریت شود.
کد خبر : 313141
IMG_5928 (1).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مجلسی، محمد کوشا‌فر در هفتمین همایش ملی مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی با بیان اینکه انتشار مقالات علمی در مجلات مختلف سبب افزایش اقتدار استادان دانشگاه می‌شود، اظهار کرد: سازمان‌‌ها و نهادهای اجرایی کشور، ردیف بودجه‌‌ای مشخص برای پژوهش دارند که با استفاده از این اعتبارات، می‌توانیم مقالات علمی زیادی ارائه کنیم.

 وی با انتقاد از غیرعلمی بودن برنامه‌های وزارت نیرو گفت: همگی قبول داریم که وزارت نیرو تابستان سختی را پشت سر گذاشت؛ اما نمی‌توان همه مشکلات را مسائل اقلیمی دانست. باید نیازهای آبی کشور را به‌صورت علمی مدیریت کرد. به‌طور مثال رودخانه زاینده‌رود خشک‌ و در ربع قرن اخیر هشدارهای متعددی در این زمینه داده‌ شده است؛ اما تصمیم‌گیران پیوست علمی بر تصمیمات خود نداشته‌اند.

رئیس واحد شهر مجلسی با بیان اینکه حل مشکل آب و انرژی کشور، درخواست رسمی جامعه دانشگاهی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی بر اساس سیاست‌های جدید، آمادگی کامل برای ورود به این موضوع را دارد.

 دبیر هفتمین همایش ملی مهندسی برق و کامپیوتر هم با بیان اینکه  از بین مقالات رسیده 83 مقاله پذیرش شد، گفت: «محورهای همایش برق شامل؛ الکترونیک، قدرت کنترل و مخابرات، مهندسی پزشکی، مکاترونیک و رباتیک، دستگاه‌های هوشمند، انرژی‌های تجدیدپذیر، خودکارسازی، فوتونیک و مخابرات نوری، اقتصاد مقاومتی در مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط در مهندسی برق بود.

محسن عشوریان افزود: محورهای همایش کامپیوتر شامل؛ داده‌های حجیم، داده‌کاوی، روش‌های تحلیل و ارزیابی داده، یادگیری ماشین و محاسبات نرم، فناوری اطلاعات و ارتباطات محاسبات ابری، دستگاه‌های توزیع شده، شبکه‌های کامپیوتری، پردازش تصویر و بینایی ماشین، مهندسی دانش و دستگاه‌های خبره، مهندسی نرم‌افزار، روش‌ها و الگوریتم‌های کامپیوتری و سایر موضوعات مرتبط بود.

انتهای پیام/4062/4082/



انتهای پیام/

برچسب ها: برق کامپیوتر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته