دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مربی سابق استقلال در گفتگو با آنا:

امیدوار به پیروزی استقلال هستم/ شفر سرعت تیمش را بالا ببرد

کاپیتان سابق استقلال گفت: وینفرد شفر باید سرعت بازی تیمش را بالاتر ببرد تا در دربی با مشکل مواجه نشود.
کد خبر : 313116

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص دربی 88 استقلال و پرسپولیس گفت: باتوجه به اینکه سرخابی‌ها شرایط متفاوتی را دارند به سختی می‌توان گفت که شانس پیروزی کدام تیم بیشتر است. پرسپولیس با ثبات بازیکن، مربی و مدیریتی که در سه فصل اخیر داشته، در وضعیت مناسبی است. استقلال هم تغییرات زیادی داشته و این احتمال وجود دارد که عدم وحدت و همدلی در این تیم مانع از آن شود که بازی خوبی از آبی‌پوشان ببینیم.

وی افزود: وحدت تاکتیکی تیم پرسپولیس می‌تواند به این تیم در دربی خیلی کمک کند. استقلال با جدا شدن ستون‌های تیمش در این فصل به مشکل فنی برخورده است. بازیکنان جایگزین هنوز نتوانسته‌اند خود را در تیم پیدا کنند. فصل گذشته با آمدن وینفرد شفر استقلال دچار تحول مناسبی شد و انتقال توپ از دفاع به حمله خیلی خوب در استقلال انجام می‌شد ولی این فصل بازیکنان فاقد آن سرعت هستند.

کاپیتان سابق استقلال خاطرنشان کرد: در تیم وینفرد شفر بازیکنان در بازپس‌گیری توپ و ساختن ضدحمله دچار مشکل هستند. باید این واقعیت را بپذیریم که بازیکنان استقلال در این فصل انتظارها را برآورده نکردند. به نظرم سرمربی آلمانی آبی‌پوشان باید تمرکز بازیکنان تیمش را بالا ببرد و چیدمان بهتری درون زمین انجام بدهد. استقلال نیاز به یک‌سری تغییرات دارد چرا که خلاقیت و سرعت در خط هافبک این تیم پایین است. اگر این مسائل در دیدار دربی برطرف نشود، استقلال با مشکل مواجه می‌شود.

وی درباره اینکه شانس پیروزی کدام تیم را در دربی 88 بیشتر می‌بیند، گفت: پیروزی از آن تیمی است که بازیکنان آن فرامین سرمربی را درون زمین به‌خوبی پیاده کنند. وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ مربیان بزرگی هستند که می‌توانند راه‌حل پیروزی را پیدا کنند ولی این بازیکنان هستند که باید به درستی خواسته‌های سرمربی تیم را اجرایی کنند. 

همدانی یادآور شد: اهمیت بازی دربی سرخابی‌ها آنقدر بالاست که مربیان نگران بازیکنان تیم‌شان نباشند. همه نفرات دو تیم دوست دارند که در دربی به میدان بروند. در این میان تیمی موفق است که بازیکنان آن در خلق موقعیت و استفاده از آن تبحر بیشتری داشته باشند. ترکیب پرسپولیس تقریباً مشخص است ولی در استقلال، شفر می‌تواند تغییرهایی در تیمش ایجاد کند. رضا آذری و جابر انصاری بازیکنانی هستند که این قابلیت را دارند خط هافبک استقلال را پویاتر کنند. البته سرمربی تیم، ترکیب تیمش را مشخص می‌کند. به‌صورت کلی نمی‌توان نتیجه دربی را پیش‌بینی کرد ولی من امیدوارم استقلال بتواند در دربی 88 برنده شود.

انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته