دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1397 - 11:05

حزب کارگر برگزاری رفراندوم دوم برگزیت را پیگیری می‌کند

رهبران سیاسی حزب کارگر انگلستان تصمیم دارند تا یک انتخابات درون‌حزبی برای پیگیری رفراندوم دوم درباره خروج انگلستان از اتحادیه اروپا برگزار کنند.
کد خبر : 313056
Untitled1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، گردهمایی حزب کارگر انگلستان در لیورپول در حالی برگزار می‌شود که بن‌بست سیاسی در مذاکرات برگزیت به‌شدت روی آن سایه انداخته است.

روز گذشته و در افتتاحیه این گردهمایی، رهبر حزب کارگر، برگزاری رفراندوم دوم درباره برگزیت در صورت علاقه هواداران این حزب به باقی ماندن در اتحادیه اروپا را لازم دانست. جرمی کوربین با انتقاد از طرح نخست‌وزیر انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا، رفراندوم دوم را تنها راه خروج انگلستان از بن‌بست دانسته بود.

حالا مقامات ارشد حزب حاکم به دنبال برگزاری یک انتخابات درون‌حزبی هستند تا نظر هواداران این حزب را درباره برگزاری یک رفراندوم دوم درباره برگزیت بدانند. نظرسنجی‌ها پیش‌تر  از علاقه 90 درصدی هواداران این حزب به باقی ماندن در اتحادیه اروپا را نشان می‌داد.

رهبران حزب کارگر که دومین حزب بزرگ مجلس عوام در انگلستان هستند اعلام کردند که باید یک کمپین عمومی برای ایجاد این رفراندوم ایجاد کرد.

قرار است انگلستان در مارس آینده از اتحادیه اروپا خارج شود، ولی نگرانی از آینده سیاسی و اقتصادی این کشور به‌شدت سیاستمداران این کشور را نگران کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته