دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1397 - 10:56
با هدف تعین تکلیف نامزد ریاست جمهوری عراق

صدر و العبادی با یکدیگر گفتگو کردند

نشست رهبران جریان‌های صدر و فتح که ائتلاف «اصلاح و اعمار» را تشکیل داده‌اند باهدف تعیین تکلیف نامزد ریاست‌ جمهوری عراق برگزار شد.
کد خبر : 313052
5380584f-7b57-4d55-8c0d-f249beed5699.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از ارم‌نیوز،  ائتلاف «اصلاح و اعمار» که شامل شخصیت‌های برجسته سیاسی همچون مقتدا صدر، حیدر العبادی، عمار الحکیم، ایاد علاوی و اسامه النجیفی و چند جریان سیاسی دیگر می‌شود، نشست بزرگی را باهدف مشخص کردن مواضعشان درباره انتخاب نامزد ریاست جمهوری عراق برگزار کردند.

«عبدالله الزیدی» از رهبران ائتلاف در این خصوص گفت: «رهبران این ائتلاف شب گذشته نشست مهم خود را در هتل بابل در مرکز بغداد برگزار کردند و هرکدام از رهبرانی که در جلسه حاضر نبود، نماینده‌ای اعزام کرده بود.»

وی افزود: «هدف از این نشست تأکید بر وحدت ائتلاف اصلاح و اعمار و همچنین رایزنی درباره انتخاب رئیس‌جمهور جدید عراق بود. از این منظر که دو نامزد در این میان بخت بالایی دارند، ائتلاف باید موضع خود را نسبت به این دو مشخص می‌کرد.»

 حاضران در نشست طی بیانیه‌ای با تأکید بر اهمیت سازماندهی این ائتلاف، خواهان تبدیل آن به یک نهاد سیاسی توانمند شدند که توانایی تصمیم‌گیری و نظارت بر عملکردهای آن را داشته باشد.

در این بیانیه رهبران ائتلاف «اصلاح و اعمار» با تأکید بر اینکه باید در صحنه سیاسی عراق، سایر ائتلاف‌ها را با آغوش باز پذیرفت، خواستار همکاری‌های سازنده باهدف تشکیل دولتی خدمت‌‌رسان شدند که بتواند مطالبات ملّت عراق از جمله فراهم‌ کردن نیازهای یک زندگی عزّتمندانه در سایه‌ عراقی یکپارچه را محقق کند.

همچنین رهبران این ائتلاف با بیان خواسته‌های خود درباره پایبندی به زمان‌بندی‌های قانون اساسی در مسیر تشکیل دولت، از جناح‌های کُردی دعوت کردند بر اساس معیارهای میهنی و ملّی یک نامزد را برای برعهده گرفتن منصب ریاست جمهوری معرفی کنند.

انتهای پیام/4033

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته