دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 15:14
واکنش رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین به اظهارات افشارزاده:

با جعل امضا کار قانونی انجام دادند/ اتفاقاتی غم‌انگیزتر از فروش ساختمان کمیته ملی المپیک وجود دارد

صبح امروز رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با برگزاری نشستی خبری، ضمن تشریح چگونگی برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی - ورزشی مهر رضوی، به سوالات اهالی رسانه و مطبوعات پاسخ داد.
کد خبر : 31299

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، محمود خسروی وفا در ابتدای این نشست گفت: «با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با واحد فرهنگی و تربیت بدنی آستان قدس رضوی امضا کردیم قرار شد که جشنواره مهر رضوی در سال 94 برگزار شود. تصور نمی کردیم بتوانیم این مسابقات را با توجه به تراکم زائر در ماه‌های مرداد و شهریور برگزار کنیم اما خوشبختانه با کمک ادارات مختلف استان و استانداری خراسان رضوی این موضوع محقق شد و قرار است این مسابقات در مجموعه ورزشی آستان قدس که یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی کشور است برگزار شود. »


وی ادامه داد: «این جشنواره از 21 مرداد ماه افتتاح می‌شود که در 18 رشته مردان و 10 رشته بانوان زیر 25 سال برگزار خواهد شد. پیش‌بینی حضور چیزی حدود دو هزار نفر را در این جشنواره کرده‌ایم که می‌تواند پشتوانه بزرگی برای بازی‌های پاراآسیایی آینده و همچنین پارالمپیک 2020 باشد و آینده ورزش قهرمانی معلولین را تا حدودی بیمه کند. در گذشته چنین جشنواره‌هایی را به صورت تک رشته‌ای برگزار می‌کردیم اما برای نخستین بار در این وسعت و به صورت یکجا در تمام رشته‌های ورزشی برگزار می شود. »


انجام تمام تعهدات ورزش همگانی


وی درباره توجه به ورزش همگانی در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: «هفته گذشته معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به عنوان نخستین فدراسیون از فدراسیون جانبازان و معلولین بازدید کرد. سال گذشته تمام تعهدات ورزش همگانی را انجام دادیم و تمام اعتبارات‌مان را دریافت کردیم. اساس کار ما در این فدراسیون توسعه و تقویت ورزش همگانی است. در هفته پارالمپیک که امسال 21 مهرماه برگزار خواهد شد حدود 25 هزار معلول با میانگین سنی 15 سال در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند که این چیزی غیر از ورزش همگانی نیست.»


فوتبال 7 نفره شانسی برای حضور در پارالمپیک ندارد


خسروی‌وفا درباره اتفاقاتی که برای اعزام تیم ملی فوتبال 7 نفره به مسابقات جهانی رخ داد و از دست رفتن شانس حضور در پارالمپیک برزیل گفت: «متأسفانه با کارشکنی که صورت گرفت شانس حضور در مسابقات جهانی را که سهمیه پارالمپیک در آن توزیع می‌شد از دست دادیم. نمی‌خواهم با اما و اگر صحبت کنم. فوتبال آسیب سنگینی از این موضوع خورد. زمانی که این رشته از پارالمپیک حذف شد نشان از کوتاهی فدراسیون جهانی بود البته ما هم بیکار ننشسته‌‌ایم و از هر راهی برای احقاق حق خود استفاده می‌کنیم چرا که ورزشکاران این رشته زحمت زیادی کشیده‌اند و تا لحظه‌ای که می‌توانم وظیفه خودم را انجام می‌دهم.»


نگران نعمتی و رنجبر هستیم


رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این سوال که‌ آیا حضور نعمتی و رنجبر در تیم ملی تیراندازی با کمان برای کسب سهمیه المپیک باعث ایجاد تداخل در برنامه‌های این دو ورزشکار برای حضور موفق در پارالمپیک نمی‌شود، گفت: «یقینا دچار مشکل و تداخل خواهیم شد. اگر بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند که جزو بزرگترین افتخارات ورزش ایران خواهد بود که قطعا دارای برد خبری بزرگی در جهان خواهد شد و بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت. تا همین امروز هم افتخار می‌کنیم که یک ورزشکار معلول توانسته است جزو تیم المپیک قرار گیرد. این موضوع هم با توصیه یا سفارش انجام نشده است و بر اساس توانایی خودشان به این مرحله رسیده اند اما نگران این هستیم که این دو کماندار نتوانند سهمیه پارالمپیک را کسب کنند. این مشکل زمانی حاد می شود که سهمیه المپیک را هم از دست دهند. من افتخار می‌کنم که سهمیه داشته باشد. حتی حضور نعمتی در المپیک کمتر از طلای پارالمپیک نیست اما همانطور که گفتم این نگرانی وجود دارد که هر دو میدان از دست برود چرا که برنامه‌های تمرینی مربی معلولین با توجه به عدم حضور نعمتی و رنجبر در اردوها ممکن است آنها را در مسابقات دچار مشکل کند.»


حفظ استقلال کمیته ملی پاراالمپیک


محمود خسروی‌وفا در خصوص استقلال کمیته ملی پارالمپیک از المپیک گفت: «با کمک به حمایت فراکسیون معلولین در مجلس این پرونده از کمیسیون فرهنگی به کمیسیون اجتماعی منتقل شد که هر دو کمیسیون موافقت کردند این موضوع در دستور کار هیأت رئیسه قرار گیرد. امیدواریم پیش از پایان دوران مجلس فعلی این کار به سرانجام برسد و در طی هفته‌های اخیر کار دو سال انجام شد و با پیگیری و رأی‌گیری شاهد استقلال کمیته ملی پارالمپیک باشیم.»


ماجرای فروش ساختمان کمیته ملی المپیک


در ادامه این نشست رئیس کمیته پارالمپیک در واکنش به صحبت‌های اخیر بهرام افشارزاده در خصوص اینکه فروش ساختمان کمیته ملی المپیک در آن زمان کاملا قانونی بوده است و ایرادی به آن وارد نیست، گفت: با توجه به اینکه این نشست در خصوص جشنواره مهر رضوی است دوست ندارم وارد این موضوع شوم و اگر هر کدام از دوستان که مدعی قانونی بودن این مسئله هستند تمایل داشته باشند حاضرم بعد از این جشنواره برای شفاف‌سازی در مناظره در خدمت آنها باشم. افشارزاده استاد من است اما با اطمینان می گویم که شک نکنید اشراف من دراین موضوع با جدیتی که وارد این قضیه شدم از هر شخص دیگری بالاتر است. هر کجا هم احساس کنم اشتباه کرده‌ام با شجاعت می‌پذیرم اما مگر می شود جعل امضا صورت گیرد و کار قانونی باشد؟ هر چند که اتفاقاتی غم‌انگیزتر از فروش ساختمان کمیته ملی المپیک وجود دارد و اینکه پول فروش این ساختمان در کجا هزینه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته