دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روانشناس و مشاور خانواده مطرح کرد؛

چگونه کودک کارآفرین و مسئولیت‌پذیر داشته باشیم

یک روانشناس گفت: بزرگترین هدیه‌ای که والدین می‌توانند به کودکان خود ارائه دهند، آموزش مسئولیت‌پذیری به آنهاست.
کد خبر : 312831

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مریم غلامی روانشناس و مشاور خانواده اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری ویژگی ذاتی نیست، بلکه کودک آن را از والدین و اجتماع فرا می‌گیرد. والدین باید از همان دوران کودکی به فرزند خود مسئولیت‌پذیری را یاد دهند.


وی افزود: والدین باید به کودکان خود فرصت دهند تا در انجام فعالیت‌هایشان به آن‌ها کمک کنند، حتی اگر مزاحم باشند و کار را خراب کنند.


این روانشناس در ادامه عنوان کرد: والدین باید به کودکان خود پس‌انداز کردن را یاد دهند و به آن‌ها یادآور شوند که زندگی آسوده آن‌ها حاصل ایثار و کوشش‌های طاقت‌فرسای والدین است. این احساس را در کودکان ایجاد کنید که گویی آنها عهده‌دار اداره یک کسب‌و‌کار هستند و برای رسیدن به اهداف خود باید مبارزه کنند.


وی افزود: به کودکان خود آموزش دهید که چگونه فرصت‌ها را کشف و از آن‌ها بهره‌‌برداری کنند. همچنین برای کودک خود این زمینه را ایجاد کنید تا با مشاغل و کارهای مختلف آشنا شوند.


غلامی با اشاره به اینکه باید کودکان سالم تربیت شوند، گفت: کودکان را سالم پرورش دهید، زیرا افراد کارآفرین و سخت‌کوش ساعت‌های زیادی را به کار می‌پردازند، بنابراین باید کودکان از نظر جسمانی و روحی و ذهنی سالم تربیت شوند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته