دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1397 - 09:06
لاریجانی در سخنان پیش از دستور صحن علنی مجلس:

قدرت منطقه‌ای ایران آمریکایی‌ها را دچار یأس کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال ایران پس از 40 سال انقلاب به‌رغم تمام دسیسه‌ها و تحریم‌ها برای آمریکا موضوعی تأمل برانگیز شده است.
کد خبر : 312796

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در سخنان پیش از دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن سالروز دفاع مقدس و عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله، درباره حرکت تروریستی روز گذشته در مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: امسال انبوه سلاح‌های مدرن مانور استقلال کشور بود. این برای کشورهای چپاول‌گر قابل تحمل نیست.


لاریجانی تصریح کرد: استقلال ایران پس از 40 سال انقلاب به‌رغم تمام دسیسه‌ها و تحریم‌ها برای آمریکا موضوعی تأمل برانگیز شده است.


رئیس مجلس با بیان اینکه ملت‌های منطقه وقتی ابهت نیروهای قدرتمند ایران را می‌بینند و دخالت آمریکا در کشورشان را مشاهده می‌کنند، دچار تردید جدی می‌شوند، گفت: آمریکایی‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه صحنه را با اقدامات سبوعانه تحت‌الشعاع تبلیغاتی قرار دهند و ذهن ملت‌ها را از حقایق منطقه دور کنند.


وی رژه نیروهای مسلح را نشانه قدرت اقتدار ملت دانست و اظهار کرد: رژه مقتدرانه نیروهای مسلح با ادوات نظامی متنوع و پیشرفته که با همت نیروها و متخصصان داخلی ساخته شده است، نشانگر تحقق آرمان‌هایی بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی به جوانان این کشور آموختند.


رئیس مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها با همه اقدامات ضد ایرانی در طول 40 سال انقلاب دچار یأس شده‌اند، گفت: اینها بارها خیال کردند جمهوری اسلامی ایران کارش تمام شده است، چرا که یکبار با صدام حسین هلهله به راه انداختند که ایران دوام نمی‌آورد. روز بعد با کودتای نوژه کار را تمام شده عنوان کردند.


لاریجانی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی باید حمله تروریستی اهواز را با جدیت پیگیری کرده و ریشه تبهکاران را بخشکانند، گفت: تعلل در پیگیری این حادثه توجیه ندارد.


وی به کمیسیون امنیت ملی مجلس هم دستور داد تا به دلیل اهمیت موضوع به مسئله ورود کرده و آن را پیگیری کند.


لاریجانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا، این واقعه تروریستی را محکوم می‌کند.


همچنین رئیس مجلس اشاره‌ای هم به بازگشایی مدارس و مراکز علمی در روز اول مهر کرد و گفت: بازگشایی مدارس را به معلمان، دانش‌آموزان تبریک می‌گویم و امیدوارم این سال تحصیلی برای دانش آموزان و معلمان سالی پربرکت باشد.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته