دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1397 - 08:05
بامداد امروز رخ داد؛

زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری در مازندران

زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری بامداد امروز مازندران را لرزاند. تاکنون خسارت و تلفاتی از این زمین‌لرزه گزارش نشده است؛ اما احتمال وقوع پس‌لرزه با مقیاس کوچک‌تر وجود دارد.
کد خبر : 312788

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ساری، رئیس مرکز لرزه‌نگاری استان مازندران گفت: ساعت ۲:۰۵ بامداد، زلزله‌ای با شدت ۴.۷ ریشتر برخی از شهرهای مازندران را لرزاند. کانون این زلزله در کوهی‌خیل جویبار، جنوب ساری و حواشی فرح‌آباد بود.


جلال باکویی با بیان اینکه احتمال پس‌لرزه با مقیاس کوچکتر وجود دارد، ادامه داد: شعاع زلزله زیاد بوده و احتمالاً این زلزله به بسیاری از شهرهای مازندران رسیده است. با توجه به اینکه این زلزله با مقیاس ۴.۷ ریشتر، زلزله اصلی محسوب می‌شده و تاکنون زلزله ۵ ریشتری هم در استان نداشته‌ایم، احتمال زلزله بزرگ‌تر از این، کمرنگ است.


مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران هم گفت: طبق آخرین آمار، شهرهای ساری، قائم‌شهر، جویبار، بابل، آمل، فریدون‌کنار، نکا و بهشهر لرزیده‌اند.


علی‌اصغر احمدی افزود: اطلاعات تکمیلی وسعت زلزله در شهرهای دیگر استان مازندران در دست بررسی بوده و طبق آخرین آمار تاکنون خسارت و تلفاتی گزارش نشده است.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زلزله به‌طور دقیق قابل پیش‌بینی نیست، احتمال پس‌لرزه وجود دارد؛ اما نگران‌کننده نیست. به بخشدار کوهی‌خیل جویبار هم اعلام کرده‌ایم تا جلسه‌ای برای بازبینی و بررسی خسارات احتمالی و آماده‌باش برگزار شود.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله مازندران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته