دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با آنا تأکید کرد:

اخلال در نظم اقتصاد با صدور بخشنامه‌های جدید دولتی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت فقط بخشنامه صادر می‌کند و تلاش دارد تا با زور و به‌صورت دستوری چرخ اقتصاد کشور را بچرخاند.
کد خبر : 312767

شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سؤال که وضعیت اقتصادی کشور و بازار ارز چه زمانی به سامان می‌رسد، گفت: این سؤالی است که مردم هر روز از ما می‌پرسند؛ در حال حاضر اقتصاد کشور با سیاست گره خورده و تبلیغات مخالفان نظام هم در این بین تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دولت فعلاً سیاست روشنی ندارد و فقط مشغول صدور بخشنامه است، افزود: دولت هر روز در حوزه اقتصادی بخشنامه صادر می‌کند که سرانجام این بخشنامه‌ها نظام اقتصادی را به‌هم‌می‌زند، به‌عنوان مثال اخیراً با صدور بخشنامه‌ای صادرات برخی کالاها را ممنوع کردند که این ممنوعیت می‌تواند به صاحبان کارگاه‌های تولیدی ضربه بزند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با زور نمی‌توان اقتصاد کشور را اداره کرد ولی اکنون دولت می‌خواهد با زور و به‌صورت دستوری اقتصاد را اداره کند و با زور مردم را مجبور می‌کند که با سامانه نیما کار کرده و دلار را بفروشند.

بی‌مقدار با اشاره به اینکه هفته گذشته ماشین‌های ترانزیتی در مرزها یک‌هفته معطل بودند تا پیمان ارزی بگیرند، چنین مسائلی را به ضرر اقتصاد و صادرات کشور دانست و اظهار کرد: قطعاً کشورهای دیگر منتظر ما نمی‌شوند و کالاهای مورد نیاز خود را از دیگر کشورها تهیه می‌کنند که این امر با توجه به تحریم‌های اقتصادی برای کشور ضررهای بسیاری دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: قیمت دلار از سیاست تبعیت می‌کند و دولت باید در این خصوص بیشتر نظارت داشته باشد زیرا بسیاری از فعالان اقتصادی به‌دلیل نوسانات ارزی، دست از کار کشیده‌اند و نمی‌دانند تکلیفشان چیست.

انتهای پیام/4076/خ

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار ارز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته