دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1397 - 05:30
ملی‌پوش واترپلو در گفتگو با آنا:

مجوز صعود به المپیک را کسب می‌کنیم/ 4 قهرمانی با تیم واترپلو دانشگاه آزاد کسب کردم

ملی‌پوش واترپلو گفت: بازیکنان تیم ملی پیشرفت بسیار خوبی داشتند و این توانایی را داریم تا مجوز صعود به المپیک را کسب کنیم.
کد خبر : 312718

سهیل رستمیان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ درباره اینکه تیم ملی واترپلو این قابلیت را دارد تا بتواند همچون بازی‌های آسیایی که طلسم کسب مدال را شکست، در رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو قفل ورود ایران به این رقابت‌ها را بشکند یا خیر، گفت: ما سه سال به‌صورت شبانه‌روی تمرین کردیم و باز هم آماده‌ایم تا با تمرین‌های متوالی سطح آمادگی‌مان را بالاتر ببریم و مجوز صعود به المپیک را کسب کنیم.


وی ادامه داد: یکی از بهترین اقدام‌هایی که برای رسیدن تیم ملی واترپلو به المپیک انجام شده است، تمدید قرارداد الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو است. او به خوبی موفق شده، واترپلو ایران را متحول کند و ملی‌پوشان در کنار او پیشرفت محسوسی داشته‌اند و در ادامه راه هم می‌توان رشد بیشتری کرد و به شرایطی رسید که ژاپن و قرقیزستان حریفان قدرتمند آسیایی‌مان را شکست دهیم.


ملی‌پوش واترپلو تأکید کرد: یکایک بچه‌های تیم ملی برای آنکه فاصله‌‌مان با حریفان جهانی را کاهش دهند، هیچ کوتاهی در یادگیری نکردند. زمانی که چیریچ هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، نسبت به بسیاری تیم‌های آسیایی فاصله زیادی داشتیم اما در بازی‌های آسیایی جاکارتا، تنها برابر قزاقستان و ژاپن مغلوب شدیم. دلیل آن باخت‌ها کم‌تجربگی تیم‌مان بود و در آینده می‌توانیم با دقت بیشتر و فرصت‌طلبی در مصاف با این حریفان هم برنده شویم تا مجوز صعود به المپیک را کسب کنیم.


وی خاطرنشان کرد: ما در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو به همه تیم‌هایی که برابرمان قرار می‌گیرند، به‌عنوان رقیبی جدی نگاه می‌کنیم و در میان آنها تیم‌های چین و قزاقستان را حریفانی جدی‌تر می‌دانیم. باتوجه به اینکه ژاپن میزبان المپیک است، اگر در فینال این تیم را شکست ندهیم هم، مشکلی برای حضور در المپیک نداریم اما این احتمال وجود دارد که در مراحل قبل از فینال با این تیم روبرو شویم که آن‌وقت ناچاریم که از سد ژاپن هم بگذریم. بنابراین باید با تمام توان آماده رقابت‌های انتخابی شویم که در قزاقستان برگزار می‌شود و تیم میزبان یکی از جدی‌ترین حریفان تیم ملی واترپلو محسوب می‌شود.


رستمیان در مورد اینکه در رقابت‌های این فصل لیگ برتر واترپلو، قصد دارد تا در تیم دانشگاه آزاد باقی بماند یا خیر، اظهار کرد: من چهار سال در تیم واترپلو داشنگاه آزاد بودم و با این تیم چهار جام قهرمانی را کسب کرده‌ایم. هنوز برای فصل آینده تصمیمی نگرفته‌ام و اگر پیشنهادی خارج از ایران نداشته باشم، احتمالاً در تیم دانشگاه آزاد باقی می‌مانم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب