دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیرکل کانون کارگزاران بورس در گفتگو با آنا:

آمار تخلفات کارگزاران را از سازمان بورس بگیرید

دبیرکل کانون کارگزاران بورس درباره تأثیر کاهش مالیات نقل‌وانتقال سهام در رونق بورس گفت: تأثیر مستقیم ندارد اما سرمایه‌گذاران را به انجام معامله ترغیب می‌کند.
کد خبر : 312666

روح‌الله میرصانعی دبیر کل کانون کارگزاران بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا، درباره آمار تخلفات کارگزاری‌ها گفت: بهتر است از سازمان بورس این آمار را بگیرید. ما برخی تخلفات را داریم اما کامل آن را سازمان بورس دارد.


این کارشناس بازار سرمایه درباره اینکه کاهش نرخ مالیات نقل‌وانتقال سهام، چقدر در رونق بازار تأثیرگذار است، تصریح کرد: هر چقدر هزینه معاملاتی کمتر شود، فعالان در بازار سرمایه رغبت بیشتری به انجام معامله در این بازار خواهند شد.


وی با اشاره به نقدشوندگی بازار و اثرگذاری آن، توضیح داد: هرچقدر نقدشوندگی بازار بیشتر باشد، قطعاً بر افزایش معامله تأثیرگذار است. با نقدشوندگی سهام در بازار، سهام‌داران ترغیب به سرمایه‌گذاری و انجام معامله می‌شوند.


میرصانعی درباره اینکه آیا این کاهش مالیات نقل‌وانتقال سهام اثر مستقیم در شاخص کل بورس دارد، گفت: کاهش مالیات نقل‌وانتقال سهام، اثر مستقیم در شاخص کل بورس نداشته و فقط اثر مستقیم به ترغیب سرمایه‌گذاری افراد حرفه‌ای در بازار دارد.


انتهای پیام/۴۰۸۳/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته