دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی وزارت علوم در پاسخ به آنا:

اشتباه در کارشناسی شورای گسترش آموزش طبیعی است/ موضوع حذف رشته‌های دانشگاه آزاد خیلی مهم نیست!

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 6 هزار و 619 رشته محل دانشگاه آزاد ظرف یک روز کارشناسی شد که البته طبیعی است به خاطر اینکه عجولانه این کار انجام شده اشتباهاتی در آن صورت گیرد!
کد خبر : 312619

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجتبی شریعتی نیاسر در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان وزارت علوم برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره وضعیت رشته‌های حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بحث رشته‌های دانشگاه آزاد طوری که در رسانه‌ها به‌طور مبسوط به آن پرداخته می‌شود، آنقدر مهم نیست چرا که به‌طور طبیعی بسیاری از زیر نظام‌ها وقتی رشته محل‌های خود را به سازمان سنجش ابلاغ می‌کنند این امکان وجود دارد که پس از رسیدگی حذف شود و حذف تعدادی از رشته‌های این دانشگاه ربطی به اینکه ندارد که این رشته‌های برای دانشگاه آزاد بوده است.


وی افزود: ما با مسئولان دانشگاه آزاد، همکار هستیم ولی باید همراهی بیشتری داشته باشیم و اشکالی که در این اتفاق وجود داشته این است که قانونمند عمل نمی‌کنیم. طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی نظام یکپارچه سنجش و پذیرش وجود دارد و این مسئله یعنی تمام زیرنظام‌های وزارت علوم باید از کانال سازمان سنجش عبور کند.


معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: با وجود این ناهماهنگی باز هم 6 هزار و 619 رشته محل دانشگاه آزاد ظرف مدت یک روز کارشناسی شد و وقتی به‌صورت عجولانه این بررسی انجام شود، طبیعی است که اشتباهاتی نیز رخ دهد. بر اساس این کارشناسی تعدادی از رشته محل‌های این دانشگاه حذف شدند ولی بیش از 96 درصد رشته‌ها مورد پذیرش قرار گرفتند.


وی تأکید کرد: ‌دانشگاه آزاد نیز باید با سازمان سنجش همراه شود. سال گذشته هفتم و هشتم شهریور نتایج را به ما اعلام کردند، در صورتی که امسال چنین نشد و روز بیست و چهارم شهریور در قالب یک سی‌دی به ما نتایج داده شد.


شریعتی نیاسر ادامه داد: بنده به دکتر طهرانچی ارادت دارم و طی صحبتی که با ایشان داشتیم، بنا شده با هم‌فکری و خرد جمعی این مسئله را حل کنیم. داوطلبان نیز طبعاً باید مواظب باشند تا رشته‌ محل‌های قانونی و دارای مجوز وزارت علوم را برای تحصیل انتخاب کنند. کانال شناسایی رشته‌ها سامانه وزارت علوم است.


معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص اینکه چرا برخی رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی با وجود آنکه مجوز سامانه وزارت علوم را داشتند حذف شدند، گفت: هر رشته‌ای که از قبل مجوز داشته است به هیچ وجه حذف نمی‌شود.


انتهای پیام/4085/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته