دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1397 - 11:24
خداداد عزیزی در گفتگو با آنا:

نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست/ نمی‌خواستم در مشکی‌پوشان مقصر ناکامی نام بگیرم

سرمربی سابق مشکی‌پوشان گفت: استقلال و پرسپولیس شرایط خوبی دارند و سخت است که بتوان نتیجه بازی این دو تیم را پیش‌بینی کرد.
کد خبر : 312596

خداداد عزیزی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط تیم مشکی‌پوشان گفت: من به‌خاطرِ بدهی‌های سنگینی که این تیم داشت، ترجیح دادم در مشکی‌پوشان نمانم. اوایل کار به من نگفتند میزان بدهی‌های باشگاه چقدر است و تصورم این بود که بدهی‌های مشکی‌پوشان در حدود دو میلیارد تومان است و با تصور اینکه نهایتاً سه میلیارد هم این فصل هزینه داریم، فکر می‌کردم با پنج میلیارد تومان می‌توان تیم را در لیگ دسته اول آزادگان حفظ کرد.


وی ادامه داد:‌ در بازی اول هم شرایط تیم مطلوب بود و می‌شد نتیجه بهتری گرفت اما پس از مدتی متوجه شدم میزان بدهی‌ها 10 میلیارد تومان است. سه امتیاز هم از تیم به خاطر بدهی‌های خارجی توسط فیفا کسر شد. آنطور که شنیده‌ام ظرف روزهای آینده هم باز هم سه امتیاز دیگر از مشکی‌پوشان کسر می‌شود. با چنین وضعیتی هرچه هم تیم بتواند امتیاز بگیرد چون بدهی‌های خارجی پرداخت نمی‌شود تیم در حقیقت امتیازی نگرفته است.


پیشکسوت فوتبال ایران افزود: یک قلم از بدهی‌های خارجی مشکی‌پوشان با 200 هزار دلار مربوط به یک بازیکن خارجی است که نزدیک به سه میلیارد تومان پول می‌شود و اگر بدهی داده نشود همین روزها سه امتیاز دوم هم کسر خواهد شد. وقتی که باشگاه چنین بدهی‌های سنگینی دارد، شانسی برای ماندن در لیگ دسته اول را ندارد. من از طریق کمیسیون شورای فرهنگی استان خراسان رضوی تلاش کردم تا بخشی از بدهی‌های باشگاه را بدهم اما وقتی بحث 10 میلیارد تومان به میان آمد به‌طورحتم هیچ مسئولی حامی تیم نمی‌شود. برای همین خودم را کنار کشیدم تا مقصر شناخته نشوم.


وی یادآور شد: در ابتدای هر فصل برخی بازیکنان مانند محسن آقایی بودند که قرارداد دو ساله داشتند اما از تیم جدا شده بودند، این موضوع برای من خیلی عجیب بود، وقتی که پیگیری کردم، متوجه شدم در ابتدای فصل 100 تا 150 میلیون تومان از هر کدام از این بازیکن‌ها گرفته‌اند و به آنها رضایت‌نامه داده‌اند تا به تیم دیگری بروند. وقتی یک عده به دنبال آن هستند تا پول به جیب بزنند من برای چه تلاش کنم تا مشکی‌پوشان در لیگ دسته اول آزادگان باقی بماند؟


عزیزی در مورد تیم پدیده گفت: تیم پدیده شرایط بسیار خوبی در جدول دارد و صدرنشین است. در جام حذفی هم ذوب‌آهن را حذف کرد و به مرحله بعدی رفت ولی بزرگترین مشکل این تیم کمبود منابع مالی است اگر به این تیم کمک مالی نشود، شکی ندارم که آنها به مشکل می‌خورند و نمی‌توانند خود را در بالای جدول حفظ کنند.


وی در مورد درگیری‌هایی که در ورزشگاه‌ها میان هواداران رخ می‌دهد، گفت: متأسفانه برخورد قاطعی با طرفداران متخلف صورت نگرفته است و از لحاظ فرهنگی فضایی ایجاد نکرده‌ایم تا تماشاگرنماها بدون آسیب‌زدن به ورزشگاه‌ها مسابقه‌ها را تماشا کنند. محروم کردن تماشاگران از ورود به استادیوم‌ها نیز مشکل را برطرف نکرده است و شاهد این هستیم که همواره یا داوران آسیب می‌بینند یا بسیاری از تماشاگران مجروح می‌شوند. امیدوارم مسئولان راه‌حلی برای این مشکل لاینحل بگیرند که نه تیم‌ها ضرر کنند و نه اینکه هواداران از تماشای فوتبال محروم شوند.


کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه پرسپولیس شانس این را دارد که به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، گفت: السد تیم بسیار خوبی است و بردن این تیم خیلی سخت خواهد بود، اگر الدحیل قدرت 40 داشت السد 100 است. در فوتبال ایران اتفاق‌های عجیب و غریب زیاد دیده‌ایم و به نظر اگر پرسپولیس در بازی رفت که در قطر برگزار می‌شود، گل نخورد یا دروازه‌اش کمتر باز شود، در بازی برگشت با فشار تماشاچی‌ها می‌شود این امید را داشت که پرسپولیس به فینال صعود کند.


عزیزی در خصوص دیدار دربی استقلال و پرسپولیس که پنجشنبه پنج مهر برگزار می‌شود، گفت: کمتر پیش آمده که هر دو تیم شرایط بسیار خوبی داشته باشند و همواره شاهد این بودیم که یک تیم شرایط بهتری داشته است. نمی‌توان نتیجه این دیدار را پیش‌بینی کرد اما آن تیمی که کمتر اشتباه کند و بهتر از اشتباه‌های تیم حریف استفاده کند، بدون شک برنده دربی می‌شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته