دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1397 - 10:02
رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان؛

نبرد حساس ایران و کانادا/ شاگردان کولاکوویچ به دنبال جبران شکست

دو تیم والیبال ایران و کانادا در حالی امروز به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم در بازی اول دور دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان شکست خوردند و حالا در اندیشه جبران هستند.
کد خبر : 312569

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی والیبال ایران پس از صعود به مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان شب گذشته در نخستین بازی خود مقابل بلغارستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. بلندقامتان ایران در حالی مقابل بلغارستان شکست خوردند که در مرحله مقدماتی این تیم را با نتیجه 3 بر یک شکست داده بودند، اما در مرحله دوم از پس این تیم برنیامدند و ناکام شدند.


شاگردان ایگور امروز در دومین بازی خود در مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان باید مقابل کانادا به میدان بروند. تیم ملی والیبال ایران بعد از کسب عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی به اسلوونی رفت و در یک تورنمنت چهارجانبه با تیم‌های کانادا، امریکا و اسلوونی شرکت کرد. البته ملی‌پوشان مقابل کانادا در آن بازی نتیجه را واگذار کردند، اما به هر روی از این تیم شناخت دارند و باید دید در بازی امروز چه عملکردی خواهند داشت.


تیم والیبال کانادا هم در نخستین بازی خود در مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان مقابل امریکا به میدان رفت، اما در نهایت مقابل این تیم شکست خورد. دو تیم ایران و کانادا امروز با توجه به شکستی که در بازی‌ اول دور دوم تجربه کردند به دنبال پیروزی و جبران شکست خود هستند.


تیم ملی والیبال در سومین بازی خود روز یکشنبه باید مقابل امریکا به میدان برود.


شاگردان کولاکوویچ در مرحله نخست رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل تیم‌های پورتوریکو، بلغارستان، کوبا، لهستان و فنلاند به میدان رفتند که تنها باخت ایران در مرحله مقدماتی مقابل لهستان اتفاق افتاد و در چهار بازی دیگر بلندقامتان ایران پیروز میدان شدند و به مرحله دوم صعود کردند. شاگردان کولاکوویچ در مرحله مقدماتی 11 امتیاز کسب کردند.


تیم ایران مقابل پورتوریکو با نتیجه 3 بر صفر پیروز میدان شد، در مقابل بلغارستان، ملی‌پوشان ایران با نتیجه 3 بر 1 موفق به شکست این تیم شدند. در بازی مقابل کوبا هم با نتیجه 3 بر 1 شاگردان کولاکوویچ پیروز شدند، اما در مقابل لهستان، باخت با نتیجه 3 بر صفر برای ایران رقم خورد. در آخرین بازی هم مقابل فنلاند، بلندقامتان ایران با نتیجه 3 بر 2 به سختی از سد این تیم گذشتند و با کسب 11 امتیاز راهی مرحله دوم شدند.


در مرحله دوم امتیازاتی که تیم‌ها در مرحله نخست به دست آورده بودند محاسبه می‌شود و جدول رده‌بندی بر اساس نتیجه پنج بازی مرحله نخست و سه بازی مرحله دوم محاسبه می‌شود.


پس از پایان مرحله دوم، تیم‌های نخست گروه‌های چهارگانه و بهترین تیم‌های دوم (دو تیم) راهی مرحله سوم رقابت‌ها خواهند شد.


برنامه بازی‌های ایران در مرحله دوم به شرح زیر است:


شنبه 31 شهریور: ایران – کانادا، ساعت 17وقت محلی (۱۸:۳۰ به وقت تهران)
یکشنبه اول مهر: ایران – آمریکا، ساعت 17وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت تهران)


انتهای پیام/4057/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته