دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد اقتصاد دانشگاه در گفتگو با آنا:

نرخ دلار در بازار آزاد منطق اقتصادی ندارد

استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نوسانات ارزی در بازار بیشتر منشأ داخلی دارد، گفت: در طول 40 سال گذشته ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده است اما مانند امروز شاهد نوسانات شدید ارزی نبوده‌ایم.
کد خبر : 312540

محمود جامساز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه بی‌انضباطی و عدم‌هماهنگی نهادهای اقتصادی دولت موجب افزایش ناگهانی نرخ ارز در بازار شده است، گفت: همواره اقتصاد ایران تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی بوده است اما هیچ‌گاه نرخ ارز مانند شرایط کنونی افزایش افسارگسیخته نداشته است.


استاد اقتصاد دانشگاه افزود: نقش دلالان و واسطه‌گران در اقتصاد ایران همواره پررنگ بوده است اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل‌شویم که سوداگران اقتصادی همیشه از روزنه‌هایی برای سوداگری استفاده می‌کنند که این روزنه‌ها به‌نوعی عوارض تصمیم‌های غلط اقتصادی است.


وی افزود: در شرایط کنونی، نرخ دلار در بازار آزاد نباید بیشتر از 10 هزار تومان باشد.


جامساز تصریح کرد: تصمیم غلط دولت در اوایل سال جاری مبنی بر تک نرخی کردن دلار را می‌توان یک عامل مهم در آشفتگی امروز بازار ارز دانست.


این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نوسانات ارزی در بازار بیشتر منشأ داخلی دارد، گفت: کنترل نرخ ارز تنها با حذف دلالان و واسطه‌‌ها از بازار اتفاق خواهد افتاد که برای تحقق این موضوع، انضباط مالی دولت و نهادهای اقتصادی دولتی بسیار مهم است.


انتهای پیام/۴۰۸۳/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: ارز بازار دلار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته