دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 13:39
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

105هزار مدرسه از امروز صاحب حساب مالی مستقل شدند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح حساب مالی مستقل برای ۱۰۵ هزار مدرسه کشور، گفت: تمام هزینه‌های مربوط به مدراس از کمک‌های مردمی تا فوق برنامه‌ها به این حساب واریز می‌شود.
کد خبر : 31253

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سامانه حساب‌های یکپارچه مدارس در دومین روز برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در سالن همایش‌های برج میلاد تهران توسط وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.


ساختار حساب‌های یکپارچه مدارس با همکاری بانک ملی طراحی شده است و حسابی برای 105 هزار مدرسه کشور در حال افتتاح است. به منظور شفاف‌سازی بیشتر تمام وجوه واریزی از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها و دستگا‌‌ه‌های پز مدارس سازمانه حساب‌های یکپارچه مدارس افتتاح شد و بر این اساس سایر حساب‌های موجود مدارس حذف و نظارت بر حساب مدارس از طرف آموزش و پرورش انجام می‌شود.


در این مراسم سیدمحمد بطحایی با بیان اینکه از امروز 105 هزار مدرسه در سراسر کشور حساب مالی مستقل خواهند داشت و هر مدرسه صرفاً دارای یک حساب خواهد بود، اظهار کرد: در این حساب تمام هزینه‌های مربوط به کتاب، کمک‌های مردمی، سرویس مدارس و فوق برنامه‌ها واریز می‌شود و این حساب توسط وزارت آموزش و پرورش نظارت می‌شود.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با افتتاح این حساب متوجه خواهیم شد که چه میزان هزینه بابت چه برنامه‌ای وارد حساب مدارس می‌شود یا اینکه چقدر هزینه خارج شده است. به پولی که به حساب مدارس واریز می‌شود سود تعلق می‌گیرد و این سود برای همان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته