دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1397 - 21:45
نماینده مردم نهاوند در مجلس:

مجلس از وزارتخانه‌ها برای کوتاهی در موضوع قاچاق پتروشیمی توضیح می‌خواهد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه نظارتی باید از خروج قاچاق مواد پتروشیمی به خارج از کشور جلوگیری و مانع ایجاد رانت در این حوزه شوند.
کد خبر : 312440

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، حسن بهرام‌نیا با اشاره به توقیف چند تن مواد پتروشیمی در مرزهای کشور که به خارج از مرزها قاچاق می‌شده است، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع توزیع و صادرات محصولات پتروشیمی ورود کرده و مواد اولیه موردنیاز زنجیره‌های تولید پایین‌دستی و تولیدکنندگان را در اختیار آنها قرار دهد و دست واسطه‌گران در این میان کوتاه شود.


رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که دستگاه نظارتی باید از خروج قاچاق مواد پتروشیمی به خارج از کشور جلوگیری و مانع ایجاد رانت در این حوزه شود، افزود: در راستای سیاست‌های پیش‌رو وزارتخانه‌های ذی‌ربط باید برای جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها و مراکز تولیدی به‌صورت کلی ورود و برای تأمین مواد اولیه موردنیاز مراکز صنعتی، تولیدی اقدام کنند.


وی ادامه داد: هر وزارتخانه باید به تناسب کار متبوعش برای جلوگیری از رانت، قاچاق و عدم شفافیت نقش‌آفرینی کند و مانع سوءاستفاده سودجویان و دلالان در شرایط تحریمی شود.


نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از نشست کمیسیون انرژی با وزارتخانه‌های ذی‌ربط در حوزه صادرات پتروشیمی خبر داد و اظهار کرد: کمیسیون انرژی در این خصوص ورود پیدا کرده و وزارتخانه‌ها را گرد آورده و از آنها برای کوتاهی‌های صورت گرفته در حوزه اجرایی و نظارتی توضیحات لازم را اخذ می‌کند و در صورت لزوم از طریق کمیسیون و مجلس راهکاری ارائه می‌شود تا مانع تعطیلی کارگاه‌ها و مراکز تولیدی شد.


انتهای پیام//پ


انتهای پیام/

برچسب ها: پتروشیمی قاچاق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته