دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نامه به دبیر کل و شورای امنیت سازمان ملل متحد؛

درخواست ایران برای محکومیت تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیر کل و شورای امنیت این سازمان تهدید چندی پیش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی خواند.
کد خبر : 312415

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل متحد خواست تا تهدید چندی قبل رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را محکوم کند.


در نامه نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد، داشتن تسلیحات هسته‌ای از سوی رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین‌المللی دارد، بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد وادار کند.


ایران همچنین از سازمان ملل متحد خواسته است با محکومیت تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای خود را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.


در بخشی از این نامه با بیان اینکه ایران خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و به طور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح‌ها یادآوری و اعلام شده است اعضای سازمان ملل متحد نه تنها نباید این تهدید هسته‌ای را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی برای اطمینان از محو همه تسلیحات هسته‌ای به عمل آورند، زیرا این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک به شمار می‌رود.


قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شود.


منبع: فارس


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته