دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 67

سقای آب و ادب را بهتر بشناسیم

«سقای آب و ادب» همچون دیگر آثار سید مهدی شجاعی که با ظرافت‌های ادبی روایتی تاریخی را مطرح می‌کنند، به زندگی حضرت عباس(ع) اشاره دارد.
کد خبر : 312410

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «سقای آب و ادب» رمانی درباره زندگی حضرت عباس(ع) است که سید مهدی شجاعی به تدریج آن را کامل کرده و به چاپ رسانده است.


این کتاب شامل 10 فصل با عناوین عباسِ علی، عباسِ ام‌البنین، عباسِ عباس، عباسِ سکینه، عباسِ مواسات، عباسِ زینب، عباسِ ادب، عباسِ حسین، عباسِ فرشتگان و عباسِ فاطمه است.


سقای آب و ادب، به لحاظ محتوایی متفاوت از دیگر آثار به چاپ رسیده است. نویسنده بر خلاف همه فصل‌های کتاب که بر اساس مستندات تاریخی، به روایت زندگی حضرت عباس(ع) می‌پردازد، در فصل نهم، شیوه‌ای جدید را پیش می‌گیرد و روایتی متفاوت با مضامینی که بیشتر استحسان حضرت عباس‌(ع) است، ارائه می‌کند. شجاعی در این فصل مفاهیمی جدید و نگاهی نو به شخصیت حضرت عباس بن علی(ع) دارد و همین نگاه هم باعث شده تا این فصل از سایر بخش‌ها مجزا شود.


این کتاب مخاطبانش را بدون مراجعه به منابع تاریخی با آنچه در کربلا روی داده آشنا می‌کند و اگرچه در برخی از فصل‌ها و صفحات کتاب، خواننده همچون کسی که در جلسات روضه و عزاداری تاب شنیدن سخنان واعظ را ندارد، مجبور می‌شود خواندن درباره سقای ادب را به فرصتی که شور حسینی فروکش کند، به تعویق اندازد.


گفتنی است، کتاب «سقای آب و ادب» نوشته سید مهدی شجاعی در قالب 264 صفحه و با قیمت 11 هزار تومان از سوی انتشارات نیستان روانه بازار شده است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته