دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1397 - 22:30
سید حسن نصرالله:

آمریکا کردهای سوریه را خواهد فروخت/ محور مقاومت باید راهی برای مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی بیابد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حملات اسرائیل به سوریه دیگر قابل تحمل نیست، خاطرنشان کرد: محور مقاومت باید از تجاوزهای مکرر اسرائیل درس بگیرد و راهکاری برای آن پیدا کند.
کد خبر : 312366

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسب شب عاشورا در میدان «عاشورا» واقع در منطقه «الجاموس» جنوب بیروت درباره مهمترین تحولات منطقه سخنرانی کرد.


نصرالله در آغاز سخنرانی خود از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان و همه کسانی که فضای مناسب را برای برگزاری مراسم شب عاشورا فراهم کرده‌اند، تشکر کرد.


دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «ما به دولت آمریکا به‌عنوان یک دشمن نگاه می‌کنیم ولی برخی در منطقه به آن به عنوان دوست و همپیمان نگاه می‌کنند».


وی ادامه داد: «به لبنانی‌هایی که مخالف این نظر درباره دولت آمریکا هستند، می‌گویم که آیا می‌توانند دلیلی برای صداقت آنان ارائه کنند؟».


آمریکا گروه‌های تکفیری را در منطقه به وجود آورد


نصرالله در ادامه افزود: «آیا به سود ملت فلسطین است که قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود؟... آیا به سود ملت لبنان و فلسطین است که حق بازگشت از بین برود... آیا آمریکا همان نیست که گروه‌های تکفیری را به منطقه آورد؟».


دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا ملت‌های منطقه را از طریق اعمال تحریم، تهدید می‌کند خطاب به هم‌پیمانان آمریکا در منطقه گفت: «آیا تقویت 24 ساعته اسرائیل توسط آمریکا به سود ملت‌های منطقه است؟».


نصرالله با تأکید بر اینکه «عربستان جنگ علیه یمن را آغاز کرده و آمریکا نیز جنایات این رژیم را توجیه می‌کند» تصریح کرد: «حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی و اسلامی، سفیر آمریکاست».


وی خطاب به کشورهای عضو اتحادیه عرب گفت که «آمریکا در امور داخلی‌تان دخالت می‌کند. آیا هیچ‌کدام از شما جرأت می‌کند بیانیه‌ای صادر و این مسأله را محکوم کند؟».


عراق دیکته‌های آمریکا را نپذیرفت


دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه «ملت عراق توانست با وجود همه تهدیدها و فشارها، دیکته‌های آمریکا را نپذیرد»، اظهار کرد: «دشمن واقعی در منطقه آمریکا و سیاست‌هایش است. اسرائیل نیز در این طرح، یک ابزار است».


وی با اشاره به اینکه امسال، سال پایان گروه تروریستی داعش خواهد بود، اعلام کرد که طولانی شدن حضور هسته‌های داعش در برخی از مناطق شمال شرق سوریه به‌خاطر حمایت آمریکا از این گروه است.


نصرالله با بیان اینکه آمریکا داعش را به وجود آورد و آن را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کند، درباره توافق ادلب نیز گفت: «توافق روسیه بر سر ادلب خوب و معقول است».


آمریکا کُردهای سوریه را خواهد فروخت


دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن درخواست از کُردهای سوریه برای عدم تکیه بر واشنگتن، خطاب به آنان اظهار کرد: «واشنگتن در هر بازاری شما را خواهد فروخت و شما را دعوت می‌کنم که با دولت سوریه مذاکره کنید».


وی با تأکید بر اینکه «حزب‌الله تا زمانی که سوریه به حضور ما نیاز داشته باشد در سوریه باقی خواهد ماند» درباره حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد: «بهانه‌های اسرائیل برای حمله به سوریه، دروغین است... حملات اسرائیل به سوریه با شکست طرح آمریکایی، عربستانی و اسرائیلی است».


نصرالله با بیان اینکه حملات اسرائیل به سوریه دیگر قابل تحمل نیست، خاطرنشان کرد: «محور مقاومت باید از تجاوزهای مکرر اسرائیل درس بگیرد و راهکاری برای آن پیدا کند.»


منبع: فارس


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته