دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسافر آستانه درگفتگو با آنا مطرح کرد:

«آرامش» حاصل توسل به امام حسین(ع)

بازیگر و کارگردان تئاتر گفت:‌ همیشه در زندگی شخصی و کاری‌ام با توسل به امام حسین(ع) و مادرش به آرامش خاصی رسیده‌ام.
کد خبر : 312295

حسین مسافر آستانه در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: از کودکی از همان زمانی که هنوز روی پا نایستاده بودیم و در بغل پدرمان به هیأت‌های عزاداری می‌رفتیم، عشق به امام حسین (ع) با همه ما عجین شده است.


وی افزود: عشق به امام حسین در همه نسل‌های ایرانی نهادینه شده و هرچه بزرگ‌تر شدیم این عشق معقول‌تر و بزرگ‌تر شد.


بازیگر و کارگردان تئاتر بیان کرد:‌ در زندگی شخصی و کاری‌ام با توسل به امام حسین (ع) و مادر بزرگوارشان اگرچه به آنچه می‌خواستم همان زمان نرسیدم اما به آرامشی دست یافتم که همان بهره‌مندی از آن آرامش خیلی از مشکلات را به‌مرور حل کرد.


وی که تاکنون چندین تئاتر عاشورایی از جمله «غزل کفر» یا «قاب ماه» را کارگردانی کرده که مستقیم به واقعه عاشورا می‌پردازد ادامه داد: ارتباط روحی و عاطفی به‌عنوان نیاز بشری وجود دارد که در زندگی همه انسان‌ها دیده می‌شود و این نیاز با عشق به اباعبدالله و دستیابی به کرامت انسانی حاصل می‌شود.


این کارگردان تئاتر بیان کرد: توسل به اباعبدالله نیاز فطری کل بشریت است که آن را همه در عاشورا می‌بینیم.


مسافر آستانه اظهار کرد:‌ وقتی در زندگی انسان‌ها خلأیی پیدا می‌شود، می‌تواند با توسل به اباعبدالله الحسین (ع) به آن آرامش برسد.


وی با بیان اینکه حاصل توسل به امام حسین (ع) در اجراهای مذهبی، آرامش بود افزود:‌ آن آرامش به انسان قوت می‌دهد که در برابر مشکلات ایستادگی کند.


مسافر آستانه ادامه داد: براساس فرهنگ عاشورایی هر چیزی یا حسینی است یا یزیدی و ما همه کارمان را باید با محک عاشورا ببینیم.


انتهای پیام/4046






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته