دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1397 - 22:30
در دیدار فتاح با عسکری عنوان شد؛

2 برابر شدن مبلغ کمک‌ به ایتام با کمک صدا و سیما/ عملکرد کمیته امداد موجب اعتماد مردم به این نهاد شده است

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری و شفاف‌سازی عملکرد این نهاد امضا شد.
کد خبر : 312274

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد، مهندس سید‌پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با تأکید بر نقش محوری رسانه‌ در چرخه کمک‌رسانی به نیازمندان گفت: باید در تولیدات صدا و سیما به مفاهیم انفاق، احسان و کمک به همنوع بیشتر پرداخته شود.


وی درباره تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صدا و سیما توضیح داد: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف اطلاع‌رسانی خدمات امداد، ترویج پویش‌­ها و طرح­‌های مشارکتی این نهاد برای افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردمی از طریق روش‌­های نوین الکترونیکی امضا شده است.
فتاح ادامه داد: همچنین ساخت برنامه‌های اطلاع­‌رسانی به‌منظور شفاف­‌سازی نحوه توزیع و مصرف کمک­‌های مردمی، الگوسازی و معرفی خیران و حامیان برجسته کمیته امداد، ترویج فرهنگ خیر و احسان و جلب مشارکت مردم از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استان‌­ها و ایجاد بستر مناسب برای ترویج و تبلیغ محصولات مددجویان در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.


رئیس کمیته امداد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان صدا و سیما متعهد شده است، طراحی و تولید پیام‌ها و برنامه‌ها‌ در این زمینه بر مبنای پژوهش و تحقیق باشد.


وی با بیان اینکه اقدامات رسانه ملی در افزایش مشارکت مردمی در زمینه کمک به قشر محروم غیرقابل انکار است گفت: با کمک این سازمان مبلغ کمک به ایتام تحت حمایت در سال ۹۶ از ۳۰۰ میلیارد به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.


فتاح با بیان اینکه وضع کنونی اقتصاد خدمت به قشر مستضعف را بسیار سخت کرده است خاطرنشان کرد: با وجود این امدادگران این نهاد با همکاری دیگر مسئولان تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به نیازمندان بدهند.


رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه دشمن بر قشر محروم و ضعیف جامعه برای ایجاد نارضایتی در کشور تمرکز کرده است افزود: با توجه به این وضعیت اقدامات این نهاد دقیقاً مقابله با دشمن است.


علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه بر هم‌افزایی این مجموعه با کمیته امداد برای کمک به قشر محروم جامعه تأکید کرد و گفت: رسانه ملی باید تلاش کند روحیه انفاق را در جامعه بیش از پیش گسترش دهد.


وی با بیان اینکه عملکرد کمیته امداد در سال‌های اخیر موجب افزایش اعتبار این نهاد در میان عموم مردم شده است تأکید کرد: براساس اعتمادی که مردم به رسانه ملی دارند می‌توان با هم‌افزایی این دومجموعه جامعه را به انفاق تشویق کرد.


انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب