دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر طهرانچی در بخش خبری ساعت 21 مطرح کرد:

پذیرش حذف اشتباهی 400 کدرشته از سوی شورای گسترش/ تعامل خوبی با وزارت علوم داریم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از بررسی، شورای گسترش پذیرفت که به اشتباه بیش از 400 رشته‌محل را حذف کرده است.
کد خبر : 312269

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی با حضور در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کنونی بهترین ارتباط را با وزرای علوم و بهداشت دارد و شعار هر دو، نظام آموزشی با کیفیت است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در مسیر نظام آموزشی کیفی گام برمی‌دارد عنوان کرد: متأسفانه طراحی فرآیندهای اشتباه در برخی موارد باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی می‌شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه لازم است هرچه زودتر مشکل حذف کدرشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق تعامل حل شود تصریح کرد: امسال به دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد که راساً کد رشته‌محل‌های کارشناسی ارشد را اعلام نکرده و کدرشته‌ها در اختیار سازمان سنجش قرار دهد تا این سازمان آنها را اعلام عمومی کند.


طهرانچی ادامه داد: طبق قانون دانشگاه آزاد نیز کد رشته‌محل‌ها را در اختیار سازمان سنجش قرار داد و شنبه نیز مجموعه اطلاعات مربوط به کارشناسی ارشد به‌طور کامل در اختیار این سازمان قرار داده شد.


وی با انتقاد از عملکرد شورای گسترش آموزش عالی در ایجاد تأخیر برای کنترل مجدد کدرشته محل‌ها عنوان کرد: شورای گسترش در حرکت غیرمعمول، فرآیند بررسی کد رشته‌محل‌ها را مجدد انجام داد و به یکباره اعلام کرد 668 کد رشته‌محل ارشد دانشگاه آزاد دچار اشکال است و با این تصمیم 11 هزار دانشجو را از لیست حذف کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته همین روند فعلی پیش‌ رفت و تمام این اتفاقات رخ داد گفت: شخصا روز شنبه با وزیر علوم صحبت کرده و اطلاع دادم چنین اتفاقی رخ داده است که مقرر شد به‌سرعت بررسی‌های لازم صورت گیرد.


طهرانچی افزود: پس از 24 ساعت بررسی، شورای گسترش پذیرفت که به اشتباه بیش از 400 رشته محل را حذف کرده است اما در مرحله دوم نیز 254 رشته را حذف کرد.


وی با تأکید بر اینکه طبق روال معمول بعد از اعلام لیست اسامی پذیرفته‌شدگان به سازمان سنجش نباید فرآیند ارزیابی مجدد صورت می‌گرفت عنوان کرد: در حال حاضر 133 رشته با جمعیت 4 هزار دانشجو طبق این تصمیم حذف خواهند شد. در حالی‌که بسیاری از این رشته‌ها در سایت وزارت علوم به‌عنوان رشته‌محل‌های معتبر درج شده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی فرآیندهای اضافی شورای گسترش در بررسی مجدد را عامل تأخیر سه روزه اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد عنوان و تصریح کرد: فرآیند کارشناسی مجدد شورای گسترش در این تأخیر تأثیر داشته است. در حالی این ارزیابی و حذف اتفاق افتاده که در برخی از این رشته‌ها بیش از 10 سال است که دانشجو پذیرفته می‌شود.


طهرانچی با ابراز امیدواری از حل این مشکل از طریق تعامل با وزیر علوم، گفت: همه باید مقید به قانون باشیم، امیدواریم تا شنبه این مشکل حل شود به‌دلیل اینکه تمام این مراحل روند قانونی طی کرده و همچنان نیز قانون بین طرفین حکمفرماست.


وی با اشاره به این نکته که تعامل خوبی بین دانشگاه آزاد و وزیر علوم برقرار است و آشفتگی‌های کارشناسی تأثیری نخواهد داشت اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیری گام برداشته است که سال 1404 انتخاب اول دانشجویان، محققان، استادان و پژوهشگران باشد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: به‌ همین جهت کیفی‌سازی را در سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و مطمئنا اگر جایی از ظرفیت‌های لازم برخوردار نباشیم خودمان رشته‌ها را حذف خواهیم کرد. استانداردهای حاکم در دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته