دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 12:32

«نبیل رجب»: احتمال آزادی برخی فعالان سیاسی بحرینی وجود دارد

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از احتمال آزادی شماری فعال سیاسی از زندان، در نتیجه رایزنی‌هایش با مقام‌های وزارت کشور بحرین خبر داد.
کد خبر : 31223

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «الوسط»، «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از موافقت مقام‌های عالی‌رتبه وزارت کشور برای برگزاری دیدارهای مشترک در راستای حل پرونده‌های حقوق بشر پرده برداشت و تاکید کرد که در این دیدارها از حمایت‌های بین‌المللی برخوردار خواهد بود.


وی با بیان اینکه شواهدی دال بر تمایل نظام حاکم برای خروج از بحران جاری بحرین به چشم می‌‌خورد، افزود: در جریان دیدارهای مشترک متوجه شدم که همگان از جمله برخی مسئولان کشوری، خواستار خروج از باتلاقی هستند که در آن گرفتار شده‌ایم.


«رجب» با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن روش‌های جدید برای دفاع از حقوق بشر و پرهیز از روش‌های ناکام سابق، افزود: باید اعتراف کنیم که زندانی کردن رهبران گروه‌های مخالف مسالمت آمیز، فرصت را برای کسانی که به خشونت ایمان دارند، فراهم کرده است.


وی که همچنان از سفر به خارج کشور ممنوع است، بر لزوم توافق داخلی بین گروه‌های مخالف تاکید کرد و افزود: حضور شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمیعت «الوفاق» در کنار سایر رهبران گروه‌های مخالف در زندان، تحقق این امر مهم را تسهیل می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته