دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس‌‌کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

ضرورت داشتن حساب کاربری خاص برای هر فرد بیمه‌شده

رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه فناوری اطلاعات از الزامات هر سازمانی محسوب می‌شود، گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و رفع نقایص موجود یک ضرورت جدی به شمار می‌آید.
کد خبر : 312103

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از بیمه مرکزی،غلامرضا سلیمانی در نشست هم‌اندیشی و پیگیری اجرای برنامه‌های کلان فاوا گفت: شفافیت اطلاعات، افشا و تحلیل آن در پیشگیری از تخلفات، جعل اسناد و تقلبات بیمه‌ای نقش اساسی را ایفا می‌کند.


رئیس‌کل بیمه مرکزی موفقیت مجموعه‌ها را در گرو انباشت اطلاعات دانست و به مقوله سرعت، دقت و صحت در اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: به هنگام بودن اطلاعات در پردازش آن اثر جدی دارد و گاه اطلاعاتی که نابهنگام در اختیار نهاد ناظر قرار می‌گیرد از اثربخشی کافی برخوردار نخواهد بود.


وی بر لزوم تلاش بیشتر بخش آی‌تی شرکت‌ها در خصوص تجمیع آنلاین اطلاعات بیمه‌ای شرکت‌ها تأکید کرد و گفت: کارکنان بخش آی‌تی از تصمیم‌سازان صنعت بیمه به‌شمار می‌روند و اگر اطلاعات به‌صورت آنلاین مبادله نشود این صنعت در بخش تصمیم‌گیری با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.


سلیمانی با اعلام این مطلب که باید به سمتی پیش برویم که برای هر بیمه‌گذار یک حساب کاربری خاص طراحی شود، خاطرنشان کرد: اگر تکمیل اطلاعات بیمه‌گران و بیمه‌گذاران در گرو ثبت کد یکتا باشد بی‌تردید جریان سالم اطلاع‌رسانی با شفافیت بیشتری دنبال خواهد شد.


وی با اعلام این مطلب که دنیای اطلاعات خود را بر تمامی دستگاه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تحمیل کرده است، تهیه گزارش‌های صحیح را زمینه‌ساز تحلیل‌های مؤثر دانست و افزود: گزارش‌های ناقص، مخدوش و عاری از حقیقت نتیجه‌ای جز گمراهی تصمیم‌گیران صنعت بیمه ندارد.


رئیس شورای عالی بیمه در ادامه سخنان خود صنعت بیمه را یک صنعت جذاب اما پیچیده ارزیابی و تصریح کرد: اداره این صنعت بدون تکیه‌ بر به‌روزرسانی اطلاعات و تبادل آن امکان‌پذیر نیست.


وی تثبیت و یا کاهش میزان حق‌بیمه‌های دریافتی را در گرو کنترل خسارات و نظارت بر پرداخت آن دانست و گفت: با تجمیع اطلاعات و بررسی دقیق و تحلیل منطقی دریافتی‌ها و پرداختی‌ها دست‌یابی به یک‌روند منطقی برای کنترل خسارات دور از دسترس نخواهد بود.


سلیمانی در پایان ضمن تقدیر از تلاش متصدیان سامانه سن‌های و مدیران و کارکنان بخش فاوای صنعت بیمه نسبت به تقویت دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی در صنعت بیمه تأکید کرد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته