دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1397 - 04:46
نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد:

مبارزه با فقر به دنبال ایجاد شرایط بهتر برای زنان سرپرست خانوار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به دنبال مبارزه با فقر هستیم، باید شرایط بهتری را برای مردم مخصوصاً زنان سرپرست خانوار فراهم کنیم.
کد خبر : 311913

طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: در شرایط فعلی جامعه اگر به دنبال مبارزه با فقر هستیم، باید شرایط بهتری برای مردم مخصوصاً زنان سرپرست خانوار فراهم کنیم.
وی افزود: امروزه زنان در شرایط سخت‌تری زندگی می‌کنند؛ پس با ایجاد ظرفیت‌هایی برای آنان می‌توانیم از توانمندی‌هایشان استفاده کرده و برخی از مشکلاتشان را رفع کنیم.


نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اهمیت دادن به این موضوع در چارچوب یک ستاد، نهاد و معاونت و شهرداری تهران می‌تواند روی زندگی و وضعیت معیشتی این خانم‌ها تاثیرگذار باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرداری تهران می‌تواند با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای بسیاری از مشکلات و معضلات زنان سرپرست خانوار را حل کند.
وی با تأکید بر اینکه بانوان سرپرست خانوار نیازمند کار مناسب برای گذراندن زندگی خود هستند، بیان کرد: بدون تردید شهرداری تهران مهمترین دستگاهی است که می‌تواند با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری، سازمان فنی و حرفه‌ای و دیگر معاونت‌ها و سازمان‌ها به زنان سرپرست خانوار کمک کند.
سیاوشی با بیان اینکه تهران الگوی بسیار مهمی برای شهرهای دیگر خواهد بود، گفت: با حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های ویژه، زنان سرپرست خانوار می‌توانند به‌راحتی زحمات و هنر کار دست خود را به نمایش عمومی بگذارند.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: زمانی که هنر دست این خانم‌ها به مرحله فروش می‌رسد، انگیزه آنها برای ادامه این کار بیشتر می‌شود. اگر بانوان بتوانند محصولات خود را به مرحله فروش برسانند، یعنی توانمندسازی به خوبی اتفاق افتاده است.


انتهای پیام/4039/4044/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته