دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1397 - 12:44
کارنامه عملکرد اولین سال فعالیت شورای شهر تهران در دوره پنجم منتشر شد؛

یک‌سال حضور اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران؛ 46 نطق پیش از دستور و انتخاب 4 شهردار!

کارنامه عملکرد شورای اسلامی شهر تهران در اولین سال فعالیت در دوره پنجم، نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان که 21 صندلی شورا را به‌صورت یکدست در اختیار دارند، 46 نطق پیش از دستور ارائه کرده و البته چهار شهردار هم برای تهران انتخاب کرده‌اند.
کد خبر : 311870

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در یک‌سال فعالیت اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران در مجموع 54 طرح و 49 لایحه اعلام وصول شده است که در مقایسه با شورای شهر چهارم، عملکرد کمتری در این حوزه داشته است.


در این مدت، اعضای شورای شهر، 81 جلسه برگزار کردند که در مقایسه با 90 جلسه شورای چهارم در سال اول فعالیت، عملکرد کمتری محسوب می‌شود.


البته اطلاح‌طلبان در نطق کردن، عملکرد بهتری از شورای شهر چهارم داشته‌اند و بر اساس آمار، 46 نطق پیش از دستور در مقابل 30 نطق، عملکرد شورای شهر پنجم را بهتر نشان می‌دهد.


مصوبات عمومی شورای پنجم 132 مصوبه بوده و مصوبات نامگذاری معابر هم 42 مورد، مصوبات مربوط به باغات هم 44 مورد بوده است که در هر سه بخش عملکرد کمتری از شورای چهارم داشته‌اند.


البته یکی دیگر از عملکردهای شورای شهر تهران، انتخاب دو سرپرست و دو شهردار برای کلانشهر تهران آن‌هم در مدت کمتر از یک‌سال است؛ البته با قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان معلوم نیست که کار به انتخاب پنجمین نفر برای اداره شهر هم می‌رسد یا نه؟


گزارش مقایسه‌ای و مشروح شورای شهر پنجم در سال اول فعالیت، در زیر قابل مشاهده است.



متن کامل گزارش اولین سال فعالیت شورای شهر تهران در دوره پنجم را اینجا مشاهده کنید.
انتهای پیام/4009/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته