دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1397 - 11:11
مدیرعامل سابق تراکتورسازی در گفتگو با آنا:

توشاک امروز در تمرین تیم شرکت می‌کند/ تراکتورسازی نیاز به آرامش دارد

مدیرعامل سابق تراکتورسازی گفت: عکس‌هایی که از توشاک منتشر شده، مربوط به زمان ورود او به تبریز است و این مربی در تمرین امروز تراکتورسازی شرکت می‌کند.
کد خبر : 311836

محمدحسین جعفری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اتفاقاتی که در تیم تراکتورسازی تبریز پس از شکست مقابل صنعت‌نفت آبادان رخ داده و عنوان شده جان توشاک سرمربی ولزی این تیم از تبریز رفته است، گفت: تا آنجایی که من می‌دانم توشاک در تبریز است و امروز در تمرین تیم حضور خواهد داشت. عکس‌هایی که از وی منتشر و در خبر آن عنوان شده که او از تبریز رفته است، می‌تواند مربوط به زمان ورودش به ایران باشد. به نظرم نباید برای یک تیم بزرگ به سادگی ایجاد حاشیه کرد و فریب عکس‌ها را خورد.


وی افزود: آقای محمدرضا زنوزی چند ماهی است که باشگاه تراکتورسازی را خریده‌اند و قصدشان از مالکیت در این باشگاه این است که با تفکرات خود تیمی برای قهرمانی بسازند ولی جذب بازیکنان مطرح نمی‌تواند، باعث شود که افق کار روشن باشد و با اطمینان از موفقیت تیم تراکتور حرف زد. شرایط موج‌داری را برای تیم تراکتورسازی ایجاد کرده‌اند و فرصت آنچنانی برای ایجاد آرامش در این تیم وجود نداشته است. در تیمی که هواداران میلیونی دارد باید حساب‌شده مسائل را مطرح کرد تا سطح انتظار طرفدار بالاتر از توان تیم نباشد.


مدیرعامل سابق تراکتورسازی خاطرنشان کرد: شکست در جام حذفی مقابل صنعت‌نفت کار را برای تیم تراکتورسازی سخت کرد، تیمی که انتظار می‌رفت بتواند فاصله‌اش با صدرجدول را کمتر کند و هواداران منتظر بودند تا تیم‌شان را در میان سه تیم بالای جدول ببینند با شکست در جام حذفی دچار شوک شدند. طبیعتاً هواداران با شکست ناخواسته تیم اعتراض می‌کنند و مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد گلایه هواداران واقع شده، این است که چرا تراکتورسازی در فاصله سه روز بعد از بازی تیم ملی ایران برابر ازبکستان با ملی‌پوشان خسته خود به دیدار صنعت‌نفت رفته است. آنها معتقدند مدیریت باشگاه تراکتور این توانایی را داشت که بازی را در زمانی دیگر برگزار می‌کرد.


وی افزود: شکست در جام حذفی اتفاقی طبیعی برای هر تیمی می‌تواند باشد. نباید این مسئله خیلی بزرگ شود. البته که هواداران حق دارند، چرا که تراکتورسازی بازی را که سه بر یک جلو بود در ضربات پنالتی واگذار کرد. جام حذفی میان‌بُری به لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید ولی حالا که تیم حذف شده، به‌جایِ آنکه افسوس گذشته را بخوریم باید شرایطی ایجاد کنیم که تیم تراکتورسازی در آرامش بازی‌های خود در رقابت‌های لیگ برتر را دنبال کند تا بتواند در میان سه تیم برتر لیگ قرار بگیرد. اگر آرامش به اعضای تیم وارد شود، چنین اتفاقی رخ می‌دهد.


جعفری در پایان بیان کرد: سال نخستی است که تراکتورسازی به بخش خصوصی واگذار شده است. مدیران تیم نباید در همان سال نخست وعده قهرمانی به هواداران می‌دادند. بهتر بود که اعلام می‌کردند تیم تلاش خود را برای قرار گرفتن در میان پنج تیم برتر خواهد کرد و در سال دوم برای قهرمانی تلاش می‌کنند. درست است که بخش خصوصی با پولی که دارد می‌تواند در میان هواداران ایجاد امید کند ولی وقتی وعده بزرگ بدهیم، ناخواسته تیم به حاشیه کشیده می‌شود. به نظرم از بین اعضای هیأت‌ مدیره تراکتورسازی فردی پیدا شود که یا صحبت‌های خود به هواداران آرامش دهد و از آنها فرصت بگیرد تا با ایجاد آرامش، تراکتورسازی بتواند امتیازهای ازدست‌‌‌‌‌رفته را جبران کند. جذب مربی و بازیکنان بزرگ و قرارداد خواهرخواندگی با باشگاه روبین‌کازان روسیه مسائلی نیست که باعث شود تیم به آرامش برسد. تراکتورسازی با حمایت هواداران خود این قابلیت را دارد که در میان چند تیم برتر فوتبال ایران باقی ماند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته