دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1397 - 11:40
آنا گزارش می‌دهد؛

پایان پادشاهی پیرمرد سازندگی در تبریز/ راهی که بدون توشه به کاردیف ختم شد

سرمربی ولزی تراکتورسازی تبریز بعد از حذف از جام حذفی دیگر در تمرینات تیمش حضور نیافت و به نظر می‌رسد پادشاهی این پیرمرد سازندگی در تبریز پایان یافته است.
کد خبر : 311830

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، «توشاک از تراکتورسازی رفت» این خبری بود که امروز در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شد.


بر این اساس، گمانه‌زنی‌ها وقتی در مورد توشاک بیشتر شد که این مربی ولزی روز گذشته در تمرین ریکاوری تیمش حضور نیافت، به طوری‌ که رسانه‌های مختلف با انتشار اخبار برکناری یا استعفای این پیرمرد ولزی بر این موضوع قوت بخشیدند که سرمربی تراکتورسازی بعد از شکست مقابل صنعت نفت آبادان و حذف از جام حذفی عطای کار را به لقایش بخشیده و به دلیل فشارهای وارده و کسب نتایج نه چندان مناسب تبریز را ترک کرده است.


سرمربی ولزی تراکتورسازی تبریز که با قرارداد میلیون دلاری و با جذب بازیکنان گران‌قیمت و ملی‌پوش از جمله اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، احسان حاجی‌صفی و ... دیگر کمبودی برای قهرمانی نداشت، همان گام اول لغزید، حذف از جام حذفی را در کنار کسب نتایج نه چندان مناسب در لیگ برتر بگذارید تا عیار واقعی این تیم تبریزی را متوجه شوید.


هواداران تراکتورسازی در حالی که امید زیادی برای موفقیت این تیم داشتند، اما اوضاع برای توشاک خیلی خوب پیش نرفت و در نهایت با حذف از جام حذفی، فشارها بر این مربی ولزی بیشتر شد.


از روز گذشته نیز شایعاتی مبنی‌ بر پیشنهاد زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز به کارلوس کی‌روش شده است، خبری که توسط مسئولان باشگاه تراکتورسازی تأیید و تکذیب نشده، اما کناره‌گیری توشاک بر این شایعات قوت بخشیده است، انتقالی که اگر صورت بگیرد می‌تواند یکی از اتفاقات بزرگ در فوتبال ایران باشد، به خصوص که ملی‌پوشان کشورمان نیز که رابطه بسیار خوبی با سرمربی پرتغالی دارند نیز در تراکتورسازی حضور دارند.


حضور کی‌روش در تیم ملی مکزیک نیز دیگر شایعه‌ای است که طی روزهای گذشته در رسانه‌ها انتشار یافته است و صحبتهای اسلامیان مبنی بر احتمال جدایی سرمربی پرتغالی از تیم ملی بر این شایعات دامن زده است؛ اما تمامی این اخبار فعلاً در حد شنیده‌هاست و رسماً اتفاقی رخ نداده است.


همانطور که اسلامیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم اشاره کرده، در صورت عدم تأمین منابع لازم برای اجرای برنامه‌های تیم ملی و قرارداد کی‌روش، ممکن است این مربی از ایران برود. حال با جدایی توشاک از تراکتورسازی ممکن است شاهد بمب نقل و انتقالاتی طی روزهای آینده باشیم.


اختلاف توشاک با دژاگه و شجاعی عامل جدایی احتمالی؟


اگر نشست خبری سرمربی ولزی تراکتورسازی را در پایان بازی با صنعت نفت مورد بررسی قرار دهیم به موضوع اختلاف این مربی با دژاگه و مسعود شجاعی پی خواهیم برد، آنجا که توشاک با جمله «اشتباه کردم از دژاگه و شجاعی در این بازی استفاده کردم»؛ این سؤال را در ذهن هواداران ایجاد کرد که مگر سرمربی ولزی تراکتورسازی اختیار تام در تیمش ندارد و اگر دارد و از این دو بازیکن استفاده کرده، برای دومین بار این اشتباه را تکرار می‌کند (توشاک بعد از بازی با استقلال نیز این جمله را تکرار کرده بود) و این نشان می‌دهد، توانایی هدایت و کوچینگ تیمش را ندارد که احتمال دوم قطعاً نمی‌تواند درست باشد، چراکه توشاک سرمربی شناخته‌شده و سرد و گرم چشیده‌ای است و بعید است در کوچینگ دچار اشتباه شود.


با این وصف احتمال اول به واقعیت نزدیک‌تر است، اینکه توشاک با فشار برخی عوامل بیرونی مجبور به استفاده از این دو بازیکن ملی‌پوش می‌شود و برخلاف میل باطنی به آنها بازی می‌دهد که اگر اینطور باشد باید فاتحه این فوتبال را خواند، به خصوص که دژاگه بعد از بازی با صنعت نفت در اعتراض به تعویض خود واکنش تندی به توشاک داشت و با عصبانیت روی نیمکت نشست.


مقابله با بازیکن‌سالاری در ایران با ورود کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ به کشورمان امیدواری‌ها را بیشتر کرد، آنجا که برانکو حاضر نشد اصول نظم و انضباطی خود را فدای بازیکن کند و به سادگی عذر رامین رضاییان را خواست یا کی‌روش در دوران اوج سید مهدی رحمتی در تیم ملی این بازیکن را کنار گذاشت.


در صورتی که بازیکن‌سالاری در ایران ریشه‌کن شود می‌تواند جا را برای درخشش جوانان مستعد و آینده‌دار باز کند و این می‌تواند آینده فوتبال ایران را نیز تضمین کند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

برچسب ها: اخراج جان توشاک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته