دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1397 - 12:48
کاپیتان سابق پرسپولیس در گفتگو با آنا:

سرخابی‌ها مهر باطل بر تصور قطری‌ها بزنند/ آرامش رمز صعود تیم‌های ایرانی

کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند با صعود به دور بعدی، مهر باطلی بر تصور تیم‌های قطری بزنند.
کد خبر : 311822

اسماعیل حلالی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص بخت صعود تیم‌های پرسپولیس و استقلال به دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: زمانی که داور سوت آغاز مسابقه را می‌زند، هیچ‌کسی نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد. ما نباید نمایندگان کشورمان را حذف شده بدانیم. سال گذشته تیم بارسلونا در بازی رفت مقابل پاری‌سن‌ژرمن چهار بر صفر شکست خورد و در بازی برگشت هم یک بار دروازه‌اش باز شد اما توانست با زدن 6 گل به دور بعد صعود کند. پس ما نباید شانس استقلال و پرسپولیس را کم بدانیم.


وی افزود: شاید قطری‌ها این تصور را دارند که برتری آنها در دور رفت، متضمن صعود به مرحله بعدی است ولی فوتبال تفریح نیست و یک هنر است. تیمی که آرامش داشته باشد، بخت بیشتری برای برنده شدن دارد و رمز پیروزی در حفظ آرامش است. همان‌طور که پرسپولیس یک گل خورد و شانس زیادی برای جبران آن دارد، نباید برای صعود استقلال هم ناامید باشیم. درست است که در ورزشگاه آزادی سه بر یک بازنده شد ولی این باور را داشته باشیم که استقلال می‌تواند با زدن سه گل باعث حذف السد شود. مهم خودباوری بازیکنان است که نباید زود از تلاش دست بکشند.


کاپیتان سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: خیلی دوست دارم هر دو نماینده کشورمان امروز برابر حریفان قطری برنده و به مرحله بعدی صعود کنند. این دو تیم با ارائه فوتبالی زیبا می‌‌توانند باعث مباهات کشورمان شوند و هواداران از تماشای بازی آنها لذت ببرند. پرسپولیس و استقلال با عبور از حریفان قطری مهر باطلی بر تصورهای اعضای تیم‌های قطری خواهند زد و ایران را سربلند می‌کنند.


وی درباره اینکه پرسپولیس چگونه می‌تواند الدحیل را حذف کند، اظهار کرد: پرسپولیس در بازی رفت خیلی عالی بازی کرد. درست است که بازنده شد ولی تصور خیلی‌ها این بود که بازی با اختلاف چهار گل به سود الدحیل تمام می‌شود اما تنها یک‌بار دروازه نماینده ایران باز شد. بازیکنان پرسپولیس زمانی که توپ را از دست می‌دهند، خیلی خوب جمع می‌شوند و با ایجاد فضای متراکم برای بازیکنان حریف، اجازه حمله را به آنها نمی‌دهند. در بازی امروز هم بازیکنان پرسپولیس باید با دوندگی بیشتر فضاها را از حریف بگیرند و بتوانند با فشاری که به الدحیل وارد می‌کنند، دروازه این تیم را باز کنند.


حلالی یادآور شد: امروز بیش از 80 هزار هوادار از پرسپولیس حمایت می‌کنند و با انرژی که طرفداران تیم به بازیکنان می‌دهند، می‌توانیم خیلی زود به گل برسیم. اگر پرسپولیس گل اول بازی را بزند، تیم حریف از لحاظ روحی دچار ضعف می‌شود و آن وقت امکان رسیدن به گل‌های بعدی نیز وجود دارد. اگر خدای ناکرده هم گل اول بازی را الدحیل زد، هواداران نباید ساکت بنشینند و با حمایت از تیم، عاملی شوند تا نتیجه بازی به نفع پرسپولیس عوض شود. ما شاید به لحاظ سخت‌افزاری قابلیت عبور از تیم‌های متمول عربی را نداریم ولی این توانایی را داریم که آنها را از لحاظ فوتبالی شکست دهیم چرا که نیروی انسانی قوی‌تری داریم.


کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص اینکه گل‌زنان امروز نماینده ایران در برابر الدحیل چه کسانی می‌توانند باشند، بیان کرد: احساس من می‌گوید برخلاف انتظاری که اکثر فوتبال‌دوستان دارند، مهاجمان پرسپولیس نمی‌توانند گلزنی کنند چرا که بازیکنان الدحیل آنها را مهار می‌کنند. اگر شاهد گلی از سوی تیم پرسپولیس باشیم، این اتفاق توسط بازیکنانی مثل کمال کامیابی‌نیا، شجاع خلیل‌زاده یا سیدجلال حسینی است که در ضربات شروع مجدد جلو می‌آیند و به تیم کمک می‌کنند. به صورت کلی امیدورام که پرسپولیس برنده شود و به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.


انتهای پیام/4048/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته