10 پروژه شهری قابل سرمایهگذاری در تهران معرفی شدند/ دعوت از بخش خصوصی برای سرمایهگذاری
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، افشین حبیبزاده صبح امروز در نشست بررسی عملکرد یک ساله کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دوره پنجم، با بیان اینکه هماکنون ٢٨ پروژه در شهر تهران پیشرفتهای فیزیکی متفاوتی دارند، اظهار کرد: ٧ پروژه در مرحله کارگاهی و ٢١ پروژه در مرحله پیشرفت فیزیکی 9 تا 95 درصد است.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه این کمیسیون از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خواسته است تا پروژههای قابل سرمایهگذاری در شهر را معرفی کند، گفت: 10 پروژه قابل سرمایهگذاری تاکنون از سوی این معاونت به شورا معرفی شده است.
به گفته حبیبزاده، احداث پروژه بزرگراه شهید شوشتری به رسالت، احداث پارکینگ طبقاتی نیایش، احداث پل عابر دریاچه به بوستان چیتگر از جمله موارد قابل سرمایهگذاری است.
حبیبزاده با اشاره به بازدید از حدود 500 پروژه توسط کارشناسان کمیته عمران در مناطق مختلف پایتخت اضافه کرد: پس از بازدید از این پروژهها گزارشهای آن توسط کارشناسان تهیه و برخی پروژهها که نیاز به بررسی بیشتر داشت، جلسات آن با حضور شهرداران مناطق و مسئولان مربوطه برگزار شد.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برخی از پروژهها نیز با حضور سایر اعضای شورا مثل کمیسیون شهرسازی مورد بازدید قرار گرفت که بهطور نمونه میتوان به بازدید از گود برج میلاد اشاره کرد. برخی از این بازدیدها نیز به درخواست مردم بوده که پس از بازدید، توضیحات لازم از مسئولان مربوطه اخذ شد.
واگذاری اجرای پروژهها به بخش خصوصی
وی در پاسخ به سؤالی درباره واگذاری برخی از سرمایهگذاریها به بخش خصوصی و اینکه آیا بعد از آن ارائه خدمات به شهروندان پولی خواهد بود، تصریح کرد: معاونت عمرانی شهرداری تهران 10 پروژه را برای سرمایهگذاری معرفی کرده که میتوان به روشهای مختلف سرمایهگذاری و با بهرهبرداری از آن هزینههایی را دریافت کرد. یکی از روشها این است که سرمایهگذار در پروژههای بزرگ مقیاس مثل تردد از تونلهای شهری یا بزرگراهها وجهی را از مردم بهعنوان عوارض دریافت کند یا مثلاً در احداث پارکینگ طبقاتی نیایش سرمایهگذار میتواند پس از سرمایهگذاری و بهرهبرداری از پروژه هزینهها را از دریافتکنندگان مطالبه کند.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات مالی شهرداری تهران توضیح داد: سرمایهگذاری بخش خصوصی در پروژههای شهری مصوبه شورای شهر را دارد و از طرف دیگر میتواند به اجرای پروژههای بزرگ مقیاس کمک کند.
وضع نامطلوب اتوبوسهای بی آر تی
حبیبزاده در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره وضعیت نامطلوب ناوگان حمل و نقل عمومی بهویژه خطوط بیآرتی گفت: پس از گزارشات مردمی بازدیدهای مختلفی از سامانههای اتوبوسرانی به عمل آمد. حدود هزار و 183 اتوبوس بیآرتی داریم که در بازدیدها متوجه شدیم حدود 50 درصد آنها در سامانهها متوقف شدهاند، که بخش عمده آن به دلیل تعمیرات بوده است.
وی با بیان اینکه برخی از اتوبوسها نیاز به تعمیرات جزئی از قبیل تعویض باتری دارند، عنوان کرد: در بازدیدی که شخصاً از یکی از سامانهها داشتم، متوجه شدم حدود دو سال است که 19 دستگاه بیآرتی در سامانه 5 متوقف شده و نیاز به تعمیر دارد. البته پس از پیگیریها متوجه شدیم، مدیران مربوطه فعالتر شدهاند و به دنبال رفع معایب هستند.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنیبر اینکه آیا این احتمال وجود دارد که به دلیل دریافت اتوبوسهای جدید اتوبوسهای بیارتی را در توقفگاهها نگهداری کنند، اظهار کرد: از این مسئله اطلاعی ندارم و آن را هم بعید میدانم و این امر بیشتر به حوزه مدیریتی بازمیگردد. عجیب است که دو سال 19 اتوبوس زیر آفتاب و بارش برف و باران متوقف باشد، در حالیکه باید چنین مسائلی را زود تعیین تکلیف کرد. البته این را هم شنیدهام چند روز بعد 13 دستگاه از 19 دستگاه را روشن و استفاده کردهاند.
آخرین وضعیت گود رها شده برج میلاد
حبیبزاده در پاسخ به سؤالی درباره گود رها شده در برج میلاد و خطرات احتمالی آن گفت: کاری که ما انجام دادیم این بود که تمام افراد مرتبط با این مسئله را به جلسهای دعوت و نسبت به حساس کردن آنها به این مسئله اقدام کنیم. ما هم گلایهمند هستیم که چرا موضوع گود برج میلاد هنوز تعیین تکلیف نشده است.
وی تأکید کرد: البته مشکلات حقوقی با شخص حقوقی سرمایهگذار وجود دارد و معتقدیم که باید هر چه سریعتر مشکلات حقوقی بهوجود آمده مرتفع شود چرا که استحکام بنا زمان مشخصی دارد و اگر از زمان آن بگذرد مشکل جدیتر میشود و از این رو قبل از هر اتفاقی باید مسئله تعیین تکلیف شود. اگر باز هم توجه نشود مجبوریم دوباره مسئولان مربوطه را دعوت و با آنها اتمام حجت کنیم.
انتهای پیام/4009/4039/ن
انتهای پیام/