دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 63

کتاب آه؛ روایت جزء به جزء شهادت امام حسین(ع)

«کتاب آه» اثری ماندگار است که به استناد تصاویر، نامه‌ها و دیالوگ‌ها، جزء به جزء شهادت امام حسین (ع) را برای مخاطبانش روایت می‌کند.
کد خبر : 311742

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «کتاب آه»، نسخه بازخوانی شده از کتاب شیخ‌ عباس قمی است که یاسین حجازی آن را بازنویسی و به چاپ رسانده است.


«کتاب آه» شامل تصاویر، دیالوگ‌ها و نامه‌های رد و بدل شده میان شخصیت‌های تأثیرگذار در کربلای سال شصت و یک هجری است.


مقتل‌ها روایت‌های ناب و دست ‌اولی از کربلا هستند که خواندنشان برای هر مسلمان و علاقه‌مند به دانستن آنچه در کربلا رخ داده جالب است. در این میان «کتاب آه» با زبانی ساده بازخوانی و ویرایش مقتل «نفس‌المهموم» که اغلب نقل‌های صحیح مقاتل و کتب تاریخ را در خود جای داده، است و جزء به جزء شهادت امام حسین (ع) را ـ از 6 ماه قبل از عاشورا تا چند ماه بعد از آن ـ روایت می‌کند.


«کتاب‌ آه» بر مبنای نیاز مخاطبان عام برای خوانش اطلاعات و روایات نقل شده در مقاتل امام حسین (ع) آماده شده و یکی از ویژگی‌های آن این است که مخاطبانش با مطالعه آن می‌توانند صحنه به صحنه وقایع را کنار هم بچینند تا به تصویری روشن و واضح از عاشورا و وقایع کربلا دست پیدا کنند.


یکی دیگر از مزایای این کتاب، نسخه الکترونیکی آن است که در قالب 10 لوح فشرده به بازار آمده و این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کرده که اگر امکان دسترسی به کتاب را نداشتند بتوانند از لوح‌های این اثر بهره ببرند.


در مقدمه این کتاب آمده است: کتاب‌هایی که برای ارائه یک تصویر یا چند خط از یک نامه، کلی سلسله اسناد و توضیح و تحلیل و تعلیقه برای خواننده ردیف می‌کنند، هم به او اجازه نمی‌دهند کولاژ خود را خودش کامل کند و هم بعضی وقت‌ها حوصله‌اش را سر می‌برد که تا ته بخواندشان و از روی صفحاتی نخوانده نپرد. این طوری‌هاست که تا بوده کتاب‌های این چنینی قیافه‌های خشک و جدی داشته‌اند و مفروض خوانندگان این بوده که وصالی سخت و کند می‌دهند و ناخودآگاه ترسیده‌اند از این که سراغشان بروند. این شاید برجسته‌ترین دلیل ناشناخته ماندن کتاب‌هایی نظیر «نفس‌الهموم» است.


«کتاب‌آه» در قالب 580 صفحه و بهای 38 هزار تومان از سوی انتشارات جام طهور به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب