پیگیری جدی تعهد خدمت نیروهای سال 93 دانشگاه فرهنگیان/تدوین برنامه آموزشی آزمون استخدام در مراحل پایانی است
محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان آمادگی کامل برای برگزاری دورههای یک ساله جهت آماده سازی افرادی که از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب شدهاند، را دارد، اظهار کرد: ما مدت طولانی است که در این زمینه آمادگی خود را اعلام کردهایم اما برای رسیدن این معلمان به مهر ماه باید خود را با فرآیندها و روالهایی که وجود دارد، تطبیق دهیم شاید سال تحصیلی را برای این دسته از معلمان دیرتر آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه افراد جذب شده در آزمون استخدامی باید یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند، افزود: در دستورالعمل استخدام آمده است «این افراد در صورتی مشغول به کار میشوند که بتوانند این دوره یک ساله را با موفقیت بگذرانند.» وضعیت آنها مطابق با استانداردهای در نظر گرفته شده احراز میشود و در صورت قابل قبول بودن شرایط این افراد کار خود را آغاز میکنند البته بر اساس دستورالعمل استخدام بخشی از هزینههای این دوره یک ساله از متقاضیان دریافت میشود.
مهر محمدی ادامه داد: برنامه دوره یک ساله آموزش معلمان را در دانشگاه تدوین کردهایم اما هنوز مراحل پایانیاش را پشت سر نگذاشته است اما اگر در آینده نزدیک به تصویب برسد آن را اعلام عمومی میکنیم.
وی با اشاره به دروس در نظر گرفته شده در این دوره یک ساله گفت: تلاش شده تا در تدوین دروس مورد نظر برای این دوره یک ساله به آموزش، سنجش، تکنولوژی و IT توجه ویژه شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «نیروهای سال 93 دانشگاه فرهنگیان هنوز تعهد خدمت ندارند و در این زمینه نامهای به رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی ریاست جمهوری نوشتهاند آیا وضعیت تعهد آنها پیگیری میشود؟» گفت: بله این موضوع پیگیری میشود ما در آموزش و پرورش تا حدودی با مشکل منابع روبرو هستیم اما به هر حال تعهد دولت در این زمینه به قوت خود باقی است و ما در دانشگاه فرهنگیان به سهم خود این موضوع را دنبال میکنیم.
مهر محمدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه « آیا دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد جذب از مقطع دیپلم را به دلیل هزینه بر بودن محدود کند؟» عنوان کرد: به هیچ وجه چنین صحبتهایی معتبر نیست و اهمیت هزینه کردن در زمینه تعلیم معلم کمتر از تعلیم و تربیت دانشآموزان نیست. ما در این خصوص به دنبال استفاده از شیوههای کارآمد تربیت معلم هستیم و در نظر داریم در این زمینه منابع دولت را به گونهای استفاده کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد.
انتهای پیام/