دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 12:13
در گفت و گو با آنا

کارلوس سانتوس: دایی مربی باهوش و عاقلی است/ بهتر از نفت در ایران نداریم

مدافع نفت تهران گفت: دایی مربی باهوشی است و باید عاقلانه برابر تیم او بازی کنیم.
کد خبر : 31167

حمیدرضا نقیبی، گروه ورزشی- کارلوس سانتوس حالا در کنار سید جلال حسینی مدافعین مرکزی نفت تهران هستند. بازیکنی که از الاتفاق عربستان به ذوب آهن آمد و پس از دو فصل حضور موفق در این تیم مورد توجه علیرضا منصوریان قرار گرفت. سانتوس در اولین بازی نفت مقابل تراکتورسازی به همراه هم تیمی های خود آن قدر خوب کار کردند که تونی اولیویرا اعتراف کرد تیمش موقعیت گلزنی مقابل نفت نداشت.


*روزی که انتقالت به تیم نفت قطعی شد نتوانستی خوشحالیت را پنهان کنی.


- چرا خوشحال نباشم! باشگاهی متشکل از مدیران خوش اخلاق، مربیان دانا و بازیکنان خوب که از بودن در کنار آنها لذت می برم. دلیلی ندارد وقتی بهترین انتخابم را انجام دادم، خوشحال نباشم.


*چه تفاوتی بین ذوب آهن و نفت وجود دارد. چه شد که در ذوب آهن نماندی؟


- همیشه ترجیح دادم در تیمی که فکر می کنم بهتر است بازی کنم. البته مسائل مالی نیز در این زمینه موثر بوده است. ذوب آهن تیم خوبی است و از مدیریت مناسبی بهره می برد. ولی نفت تهران پیشنهاد مالی اش بالاتر از این تیم بود. ضمن اینکه نفت در میان 8 تیم برتر آسیا قرار دارد و احتمال دارد امسال بتوانیم قهرمان آسیا شویم.


*بازی در کنار سید جلال حسینی سخت است یا راحت؟


- سختی اش برای مهاجمین حریف است که حریف ما نمی شوند. سید جلال قدرت بازی خوانی بالایی دارد و به خوبی دست بازیکن مقابل خودش را می خواند. آن وقت من کار سختی ندارم. کافی‌ است به وظیفه خودم عمل کنم و نگران مدافع کناری ام نباشم. دیگر هیچ بازیکنی نمی تواند از ما عبور کند و روی دروازه ایجاد خطر کند.


* علیرضا بیرانوند معتقد است درون زمین بدون استرس بازی می‌کنی و هیچ وقت زیر توپ نمی‌زنی؛ چرا مثل بیشتر مدافعان بازی نمی‌کنی؟


- ما داریم فوتبال بازی می کنیم. حملات موثر یک تیم از پخش توپ خوب خط دفاعی شروع می شود. آنهایی که بی هدف زیر توپ می زنند تا فقط حمله حریف را دفع کنند کمک زیادی به تیم‌شان نمی کنند چون حریف دوباره حمله می کند و ناچاری باز هم زیر توپ بزنی. اگر یک بار در دفع توپ موفق نباشی آن وقت به تیمت لطمه زدی. اما اگر به خوبی توپ را بازیکن هم تیمی ات بدهی احتمال پیروزی تیم بیشتر می شود.


*در هفته دوم لیگ میزبان صبای قم هستید. به نظرت می توانید شاگردان علی دایی را شکست دهید؟


- صبا تیم بسیار خوبی است که از بازیکنان با تجربه ای در ترکیب خود استفاده می کند. علی دایی سرمربی این تیم، در دورانی که بازی می‌کرد از بازیکنان خوب فوتبال جهان بوده و توانسته عناوین مختلفی را به نام خود ثبت کند. دایی همیشه ثابت کرده پتانسیل هر کاری را دارد و با هوش بالای خود دردسر زیادی را برای تیم های مقابل خود ایجاد کرده است. می دانم کار سختی پیش رو داریم. بنابراین وظیفه دارم بهترین بازی خود را مقابل صبا ارائه دهم. اگر اشتباهی نکنیم نفت را شکست می دهیم.


*چه تیم هایی را این فصل بخت اصلی قهرمانی در لیگ می دانی؟


- سوال سختی پرسیدی. تیم های خوبی این فصل داریم. سپاهان، استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی بهتر از بقیه هستند ولی از همه تیم ها بهتر نفت تهران است. ما بیشترین شانس را برای قهرمانی داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته