دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 14:44
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص):

تحریم‌ ظرفیتی برای خودکفایی است/ با عمل جهادی و انقلابی، می‌توانیم در مقابل تحریم‌‌ها بایستیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا گفت: این تحریم‌ها می‌تواند ظرفیتی برای خودکفایی باشد و ما با عمل جهادی و انقلابی، می‌توانیم با تمام قدرت در مقابل تحریم‌ها بایستیم.
کد خبر : 311651

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ورود قرارگاه به پروژه‌های عمرانی و سازندگی در کشور گفت: ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عرصه عمران و آبادانی کشور رسالتی است که پس از سال‌های دفاع مقدس بر عهده سپاه قرار داده شد و قرارگاه در هرکجا که نیاز باشد به‌عنوان یک تکلیف و وظیفه انقلابی برای خدمت به مردم نقش‌آفرینی می‌کند.


وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا گفت: این تحریم‌ها می‌تواند ظرفیتی برای خودکفایی باشد و ما با عمل جهادی و انقلابی، می‌توانیم با تمام قدرت در مقابل تحریم‌های صورت گرفته بایستیم.


عبداللهی با اشاره به انجام پروژه‌های عمرانی در شمال غرب کشور خاطرنشان کرد: ۱۰۰ پروژه عمرانی در شمال غرب کشور در حال انجام است که بیشتر آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.


وی از اجرای ۲۰ پروژه در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در استان آذربایجان شرقی ۲۰ پروژه بزرگ در حال انجام است و چهار گروه از گروه‌های تخصصی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این پروژه‌ها مشارکت دارند.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اشتغال نیروهای متخصص و متعهد در این پروژه‌ها اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف ۵هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم مشارکت دارند و ۱۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات نیز در اجرای پروژه‌ها فعال هستند.


وی با اشاره به زمینه‌های فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در آذربایجان شرقی افزود: این قرارگاه پروژه‌های متعددی را در حوزه صنعت و معدن، پروژه راه‌آهن و آزادراه، حوزه آب و ساخت سد، انتقال آب از زرینه‌رود، حوزه ساخت بیمارستان، پروژه آزادراه مراغه و هشترود، پروژه مترو تبریز و... بر عهده دارد.


وی در خصوص پروژه بیمارستان هزار تختخوابی تبریز تصریح کرد: این بیمارستان بزرگ‌ترین بیمارستان از نظر وسعت است که هزار تخت دارد و ظرفیت افزایش به یک هزار و ۳۰۰ تخت را نیز دارد.


عبداللهی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان خاطرنشان کرد: در کشور ما پروژه‌های بزرگ در دست شرکت‌های خارجی از جمله شرکت توتال بود که با شروع تحریم‌ها آن‌ها پروژه‌ها را نیمه‌کاره رها کرده و رفتند و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور قاطع خود در صحنه که عمده نیروهای آن مردمی هستند این مسئولیت را بر عهده گرفت.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه با اشاره به ساخت و تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اظهار کرد: قرارگاه با تمام توان در ساخت و تجهیز بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا (ستاره خلیج‌فارس) فعالیت می‌کند، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۷۰۰ هکتار مساحت داشته و ۱۷ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه در روز فرآورده‌های گازی تولید می‌کند و با بهره‌برداری از فاز اول و دوم آن ۳۶۰ هزار بشکه فرآورده‌های گازی پالایش می‌شود. در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود که به‌زودی با بهره‌برداری از فاز سوم آن میزان تولید بنزین این پالایشگاه به ۴۳ میلیون لیتر می‌رسد.


انتهای پیام/4071



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته