دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 11:24
دکتر ولایتی در پاسخ به آنا مطرح کرد:

امکان تولید داروهای ضد سل و آسم در داخل کشور

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کشور ما این توانایی را دارد تا داروهای ضد سل و آسم را تولید کند و مسلماً تولید این داروها از فناوری هسته‌ای سخت‌تر نیست.
کد خبر : 311564

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در حاشیه کارگاه آموزشی فرهنگی و پژوهشی ویژه دستیاران تخصصی بالینی که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: پزشک در زمره افرادی از جامعه قرار دارد که همواره مورد احترام مردم است. باید کاری کنیم که رابطه بین پزشک و بیمار مطلوب باشد و این رابطه خدشه‌دار نشود چرا که ممکن است مشکلاتی را در سطح جامعه به‌وجود بیاورد.


وی با بیان اینکه مهم‌ترین کار پزشک، تشخیص دقیق و ارائه داروهای مناسب به بیمار است افزود: پزشک باید از روی دلسوزی، علم و حلم با بیمار برخورد کند.


رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: افزایش اعتماد متقابل بین پزشک و بیمار باعث می‌شود که افراد جامعه برای بهره‌گیری از علم یک پزشک از شهرهای دیگر به مطب وی مراجعه کنند. البته نباید فراموش کنیم که بخش مهمی از بیماری‌ها با دفاع بدنی شفا پیدا می‌کند.


ولایتی تأکید کرد: اگر بخواهیم آینده پزشکی مسلمانان را تشریح کنیم این مسئله بستگی به اعتماد متقابل پزشکان و بیماران دارد که البته بیش‌از 90 درصد بیماران به پزشک خود اعتماد کافی دارند.


وی در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر امکانات پزشکی و دارویی توضیح داد: تجربه ثابت کرده هر وقت ما به خودمان متکی بودیم و اعتماد به نفس داشتیم توانسته‌ایم فعالیت مطلوب‌تری داشته باشیم. در ابتدای انقلاب دولت‌های غربی از ما حتی یک شیء را که به امکانات دفاعی مربوط می‌شد و البته استفاده‌های دیگری نیز داشت دریغ کردند اما این محرومیت باعث شد ما خودمان دست به‌کار شویم و حالا بین 10 قدرت جهان که صاحب امکانات دفاعی هستند، قرار داریم.


رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث شدند که ما خودکفا شویم تصریح کرد: مسلماً ساخت امکانات پزشکی از انرژی هسته‌ای سخت‌تر نیست و خودمان می‌توانیم آن را تولید کنیم البته نباید کشور را از انتقال تکنولوژی محروم کنیم.


ولایتی اظهار کرد: اگر مقاومت کنیم مسلماً می‌توانیم تحریم‌کنندگان را شکست دهیم و اعتماد به نفس و حفظ استقلال و عزت در کنار یاری خدای متعال به ما کمک می‌کند.


وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری آنا در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر داروهای بیماری‌های تنفسی و آسم توضیح داد: کشور ما این توانایی را دارد تا داروهای ضد سل و آسم را تولید کند و مسلماً تولید این داروها از فناوری هسته‌ای سخت‌تر نیست.


انتهای پیام/4060/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته